Koskacukor: Epres muffin fehércsokival

2013. április 23., kedd

Epres muffin fehércsokival

Kaptam ajándékba egy tábla fehér csokoládét, majd elgondolkodtam, hogy megegyem vagy süssek valami sütit, amit feldobnék egyik kedvenc édességemmel. Stahl Judit: Gyors muffinok receptjei között bukkantam erre a finom desszertre, amit én reggelire fogyasztottam egy pohár eper turmixszal.


Epres muffin fehércsokival
Hozzávalók (12 nagyobb muffinhoz):
10dkg vaj
10dkg fehércsokoládé
20dkg eper
25dkg zabliszt és teljes kiőrlésű tönköly búza liszt fele-fele arányban
1 kk. sütőpor
1/2kk. szódabikarbóna
1 csipet só
10dkg natúr joghurt
1 tojás
1 vaníliarúd
1 narancs

Elkészítés:
A tésztához a vajat a mikróban folyósra olvasztjuk, kihűtjük. A fehércsokit és az epret feldaraboljuk. Az a jó, ha mindkettőből nagyjából félkörömnyi darabok lesznek. A felaprított epret összekeverjük 1 púpos evőkanál liszttel, amelyet a tésztához megadott mennyiségből veszünk el. A maradék lisztet, a sütőport, a szódabikarbónát, a sót és a fehércsokit összevegyítjük. Ezután a tejet, a joghurtot, a cukort a tojást, a vaníiliarúd kikapart belsejét és a kihűlt olvasztott vajat kézi habverővel összehabarjuk és hozzáreszeljük a narancs héját, majd a lisztes keverékhez öntjük. Gyorsan összedolgozzuk, nem fontos, hogy teljesen sima tésztát kapjunk. A tészta felét arányosan szétosztjuk a muffin formákban. A maradék tésztába belekeverjük a liszttel vegyített epret és az epres tésztával szintén arányosan megpakoljuk. Előmelegített sütőben, 220°C-on 25-30 percig sütjük.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...