Koskacukor: Csirkecsíkok mediterrán zöldségekkel és Tárkonyos sertéscomb barna rizzsel

2013. május 28., kedd

Csirkecsíkok mediterrán zöldségekkel és Tárkonyos sertéscomb barna rizzsel

Az ötletet Stahl Judit-Gyors húsos ételek receptkönyve adta, de nem bírtam ki módosítottam egy kicsit. Az első amit megláttam a mediterrán zöldséges csirke, csak egy baj volt ezzel, csak én szeretem a padlizsánt, ezért gyorsan utána kellett nézzek másik receptnek. Nem adtam fel, a tárkonyos sertéscomb számomra megint egy új íz világ volt, nekem valahogy a tárkony inkább a csirkével párosult, de meg kell mondjam, a recept kiváló. Így ma két fő ételt készítettem.

Csirkecsíkok mediterrán zöldségekkel 



Hozzávalók:
50 dkg csirkemell
só, bors
3 ek. olaj

1 kisebb padlizsán
2 nagyobb paradicsom
1 piros kaliforniai paprika
10 szem fekete olívabogyó
1 konzerv hámozott paradicsom (nálam házi volt, koktél paradicsomból készült még tavaly)
1 közepes fej vöröshagyma
1-1 tk oregano, kakukkfű, bazsalikom
só, bors
1 ek. olaj

2 ek. tejföl
1 dl tejszín
szerecsendió




Elkészítés:
A csirkemellet kockázzuk fel, sózzuk és borsozzuk. A vöröshagymát daraboljuk apróra, a paradicsomot és a padlizsánt vágjuk kockákra, az olívabogyót karikákra, a paprikát pedig csíkokra. Wok serpenyőbe hevítsük fel az olajat és adjuk hozzá a csirkét, pirítsuk kb. 10-15 perc alatt készre, majd vegyük ki egy tálba. Öntsünk még egy kis olajat a serpenyőbe, tegyük bele a vöröshagymát és dinszteljük egy kicsit, majd adjuk hozzá a konzerv paradicsomot és fűszerezzük, sózzuk, borsozzuk. Borítsuk hozzá a többi zöldséget is és pároljuk puhára 10-15 perc alatt. Ha kész, adjuk hozzá a csirkemellet, majd a tejföllel elkevert tejszínt, amit ízesítsünk szerecsendióval.
Köretnek lehet hozzá készíteni bazsalikomos, fokhagymás tésztát, vagy rizst

Tárkonyos sertéscomb barna rizzsel




Hozzávalók:
50 dkg sertéscomb

Páchoz:
4 gerezd fokhagyma
1 nagyobb új lilahagyma
2 ek. sűrített paradicsom
1 kk. chili paprika (ízlés szerint)
1/2 dl balzsamecet
1 dl olaj
2 tk. tárkony

Mártáshoz:
2 dl tejszín
1 ek. étkezési keményítő
só, bors


Elkészítés:
A sertéscombot vágjuk 3x3 cm-es darabokra. A páchoz a hagymákat tegyük aprító gépbe vagy vágjuk nagyon apróra. Adjuk hozzá a sűrített paradicsomot, a chilit, az olajat, a balzsamecetet és a tárkonyt. A húskockákat sózzuk, borsozzuk, majd öntsük rá a pácot és hagyjuk benne legalább fél napig.
Egy magas falú serpenyőbe tegyük bele a bepácolt húsokat, adjunk hozzá 1 dl vizet és fedő alatt pároljuk 35-40 percen keresztül. Készítsük el a mártást és, ha puha már a hús, akkor sűrítsük be.

Tárkonyos barna rizst készítettem hozzá, kicsi citrommal megbolondítva. Két főre 130 g rizst számolok általában. Egy edénybe hevítettem olajat, hozzá adtam a rizst, kicsit megpirítottam, majd felöntöttem 3 szoros vízmennyiséggel. Sóztam, borsoztam. Hozzáadtam 1 tk. tárkonyt. Amikor kész lett egy pár csepp citromlével  ízesítettem.








Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...