Koskacukor: Május 1

2013. május 2., csütörtök

Május 1


Május 1-jét Maros parton töltöttük bográcsozással. Sajnos a finom vörösboros marhapörköltről nem készült kép, de a süteményekről sikerült, bár a második kattintásnál már kezek voltak a kamera előtt. :) Az epres pitéhez az ihlet, a friss májusi eper adta. Tavaly epres-joghurtos tortát készítettem, most sem hagyhattam ki ezt finom gyümölcsöt. Amikor rátaláltam egészen véletlenül a receptre, akkor erősödött meg bennem, hogy tuti eper lesz a nyertes. Kinézetre, ízre tökéletes, nekem sajnos nagyon omlós lett a tészta, így nem lehetett szépen kiszedni a formából a pitét, a végén már csak kanalaztuk.
A párom ötlete a keksztekercs volt. Már pár hete célozgat, hogy nagyon szeretne már enni és a facebook-on    még receptet is küldött nekem, hogy el ne feledkezzek róla. Feladtam és vetem fél kg darált kekszet, a többi meg volt otthon. Vagyis azt gondoltam. A pitére nem számoltam a vajat, így hát 12 dkg vajam maradt. A maradék begyúrt kekszből kókuszgolyó lett házi alkoholos meggyel.



A pitéhez nem írok receptet, mert nem módosítottam semmit rajta, viszont a kókusztekercs állítólag nagyon finom volt, és mivel mindent bele alapon ment megpróbálom visszaidézni miből mennyit használtam.


Kókusztekercs

Hozzávalók:
30 dkg darált háztartási keksz
3 ek. holland kakópor
10 dkg porcukor
4 ek. baracklekvár
3 ek. rum
tej  (amennyit felvesz, nem tudom mennyiségre mennyi volt, mert mindig csak öntögettem hozzá, addig amíg nem állt össze)

Vajas réteghez:
12 dkg vaj
7 dkg porcukor
8 dkg kókuszreszelék (kb. ezt is csak úgy borítottam)

Elkészítés:
A kekszet, kakaóport, porcukrot keverjük össze, adjuk hozzá a lekvárt, a rumot, majd fokozatosan öntsük fel tejjel. Annyit adjunk hozzá, hogy jól formázható legyen.
Folpackra szórjunk egy adag kókusz reszeléket, helyezzük rá a begyúrt kekszalapot, majd nyújtsuk ki.
Kenjük meg a vajas krémmel és tekerjük fel. Tegyük a hűtőbe egy éjszakára.
 


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...