Koskacukor: Vasárnapi ebéd

2013. május 5., vasárnap

Vasárnapi ebéd

Mai ebédre két félét készítettem, mert csak én szeretem a halat, így valami mást is ki kellett találnom. Nem volt nehéz, rántott húst kért a párom. Bevallom nem nagyon vagyok oda a krumpliért, de a zöldséges újkrumplit szívesen megeszem. Találtam reggel a piacon, bár már láttam eddig is, de az ára mostanra lett elfogadható.
Tehát a mai menü:

Gombás, újhagymás ponty illetve Mustáros rántott hús zabpehely bundában zöldséges újkrumplival és tzatzikivel


Gombás, újhagymás ponty:
4 db nagyobb ponty szelet
25 dkg csiperke gomba
2 szál újhagyma
só, bors
majoranna
petrezselyem
2 ek. olívaolaj

Mustáros rántott hús zabpehely bundában:
50 dkg csont nélküli karaj
só, bors
2 tojás
1 ek. mustár
durvára őrölt zabpehely
teljes kiőrlésű tönköly búzaliszt
olaj a sütéshez

50 dkg újkrumpli
petrezselyem
1 ek. libazsír

Tzatziki:
150g joghurt
1/2 kígyóuborka
só, bors
1 nagyobb gerezd fokhagyma
1 ek. majonéz

Elkészítés:
Az újkrumplit wokba készítettem. Tegyünk bele egy evőkanál libazsírt, majd a félbe vágott újkrumplit. Sózzuk meg  és fedő alatt pároljuk 15 percig. Ha már majdnem puha, vágjunk rá petrezselymet, borsozzuk és süssük készre fedő nélkül.
A halat sózzuk, borsozzuk A gombát és a hagymát pucoljuk meg és karikázzuk fel. A felhevített olajra dobjuk rá és pároljuk rövid ideig, majd rakjuk hozzá a halakat. Szórjuk meg szárított majoránnával illetve amikor már majdnem kész vágjunk rá egy kis friss petrezselymet.
A karajt klopfoljuk meg egy kicsit sózzuk, borsozzuk. A tojást verjük fel és adjunk hozzá egy nagy evőkanál  mustárt. Panírozzuk be, zsemlemorzsa helyett használjunk őrölt zabpelyhet. Bő olajba süssük meg.
A tzatzikihez az uborkát hámozzuk meg, majd sajtreszelőn reszeljük le. A joghurtba tegyünk sót, borsot, egy evőkanál majonézt és egy nagyobb gerezd fokhagymát törjünk bele. Ebbe az öntetbe tegyük a lereszelt uborkát.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...