Koskacukor: Cseresznye torta

2013. június 10., hétfő

Cseresznye torta

Anyukám névnapjára készült ez a torta és hogy miért pont cseresznye? Itt bukkantam rá véletlen egy online cseresznyés torta versenyre. Próbáltam egy kicsit kreatív lenni, de próbáltam azért az egyszerűségnél maradni.






Hozzávalók (26 cm átmérőjű tortaformához):
Kakaós piskóta
5 dkg fehér liszt
2,5 dkg holland kakaópor
6 dkg cukor
3 tojás 

Fehér piskóta
5 dkg fehér liszt
2,5 dkg darált mandula
1 vaníliarúd kikapart belseje
6 dkg cukor
3 tojás

Túrókrém:
50 dkg túró
50 dkg görög joghurt
10 dkg porcukor (aki édesebben szereti tehet még hozzá)
1 citrom reszelt héja
1/2 citrom leve
1,5 dl tejszínhab
10 g zselatin

Cseresznyés réteg
70 dkg cseresznye
4 ek. cukor
1 ek. keményítő
50 g zselatin

Díszítéshez:
2 dl növényi cukrozott tejszínhab
5 dkg csokoládé
pár szem cseresznye




Elkészítés:
Kakaós piskóta:
A lisztet, a kakaót mérjük ki egy kis tálba. A tojás fehérjét a fele cukorral verjük habbá, a tojás sárgáját, pedig fehéredésig a másik felével. A felvert tojássárgáját adjuk a fehérjéhez, majd szitáljuk hozzá a kakaós lisztet és óvatosan keverjük össze. 26 cm átmérőjű tortaformát kenjünk ki vékonyan vajjal, az oldalát nem kell, öntsük bele a masszát és előmelegített sütőbe süssük készre 20 perc alatt.

Fehér piskóta:
A lisztet, a mandulát, a vanília rúd kikapart belsejét keverjük ki egy tálba. tálba. A tojás fehérjét a fele cukorral verjük habbá, a tojás sárgáját, pedig fehéredésig a másik felével. A felvert tojássárgáját adjuk a fehérjéhez, majd kanalazzuk hozzá apránként a mandulás lisztet. Ezt is süssük 20 percig.

Mind a két piskótát rácsra helyeztem, hogy egyenletesen hűljön ki.

Másnap este késztettem el a tölteléket.

Túrókrém:
A túrót törjük össze, adjuk hozzá a joghurtot és keverjük ki a cukorral. Reszeljük bele egy citrom héját és facsarjuk bele fél citrom levét. A zselatint 4 evőkanál vízzel olvasszuk fel, adjunk hozzá egy kicsit a krémből, majd ezt öntsük folyamatosan a maradék túrós krémhez. Habverővel keverjük közben. A tejszínhabot verjük habbá és óvatosan forgassuk bele. Tegyük hűtőbe, amíg a cseresznyés réteg el nem készül.

Csersznyés réteg:
A cseresznyét magozzuk ki, tegyük egy fazékba és szórjuk rá a cukrot. Fedő alatt főzzük puhára. A keményítőt keverjük ki egy kis vízzel, majd ha forr sűrítsük be vele, de ne legyen olyan, mint egy puding, annál lehet hígabb. 50 gramm zselatint olvasszunk fel 2 evőkanál vízzel és csurgassuk a meleg krémhez. Hagyjuk hűlni.

A tortakarikába helyezzük alulra a kakaós piskótát. Kenjük rá a túrós krémet, majd jöhet rá a cseresznyés réteg. A fehér piskótával zárjuk le, hűtőbe tesszük egy éjszakára. Másnap reggel lehet díszíteni.

A csokoládét temperáltam, zsírpapírból készítettem "habzsákot" és ovális karikákat rajzoltam vele. A lényeg, hogy ne legyen túl vékony és érjenek össze. Zsírpapírról vagy írás vetítő fóliáról nagyon könnyen lejön.
A tejszínhabot felvertem és ezzel díszítettem a tortát.




3 megjegyzés:

  1. Szépre sikerült ez a torta, jöhetne egy szelet így este is.

    VálaszTörlés
  2. Köszönöm szépen, még kezdő vagyok, de próbálom a legszebbet kihozni. :)

    VálaszTörlés
  3. Brigitta, sajnos elírtuk a mail címet, a helyes: cseresznyestorta@gmail.com Köszi!

    VálaszTörlés

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...