Koskacukor: Meggyszósz fűszeres csirkemellel

2013. június 17., hétfő

Meggyszósz fűszeres csirkemellel

Megérett a fánkon a meggy és a nagy meggy szedésből mi mást is főzhettem volna. Persze a meggyes süti sem maradt el. Van még három fa, amit meghagytunk  a hétvégére, mert még nem volt teljesen érett.
Azon gondolkodtam mit is készíthetnék mellé, ami gyorsan kész van és nem kell vele foglalkozni. Sütőzacskós csirkemell mellett döntöttem. Nagyon finom és továbbá fel lehet használni salátához, ami a mai vacsora alapja lesz.



Hozzávalók:

Meggyszósz:
70 dkg meggy
szegfűszeg
4 ek. nyírfacukor
fahéj
1 dl tejszín
1-2 ek. vaníliás pudingpor (nem volt epres, általában azt használok)

Fűszeres csirke:
60 dkg csirkemell
2 ek. olívaolaj
bazsalikom
rozmaring
kakukkfű
só, bors

Elkészítés:
A meggyet magozzuk ki és tegyük fel főzni annyi vízbe, hogy éppen ellepje. Tegyünk bele pár darab szegfűszeget és szórjuk meg egy kis fahéjjal, cukorral. A pudingport kavarjuk ki a tejszínnel csomómentesre, adjunk hozzá egy kis levet és amikor már majdnem kész sűrítsük be.

A csirkemellet előző éjszaka pácoljuk be a fenti fűszerek keverékével, a só kivételével. Másnap sütés előtt melegítsük elő a sütőt 180°C-ra. A csirkét sózzuk meg, helyezzük sütőzacskóba, tegyük gáztepsire. Kb. 30 perc alatt kész is. Egy jénaiba egymás mellé pakoltam, ráöntöttem a szaftot és a sütőbe visszaraktam még 10 percre.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...