Koskacukor: Crumble (barackkal, meggyel és málnával)

2013. július 7., vasárnap

Crumble (barackkal, meggyel és málnával)

Régóta szemezek ezzel a desszerttel, mert rengeteg gyümölcsöt tartalmaz és most van az az időszak, amikor lehet válogatni bőven. A gyümölcs tetejére, ahogy elnéztem több receptet vajas morzsa kerül, amit megint csak fantáziára bízva lehet mandulával, dióval, kókusz reszelékkel, zabpehellyel vegyíteni. Nyilván van egy alap, ami már meg lett bolondítva egy-két dologgal, de én is úgy vagyok ezzel, mint sok blogger társam, hogy nem állok meg mindig a legegyszerűbb változatnál.
Kicsit utána olvastam, hogy valójában honnan is ered. Britektől származik, édes és sós változatban készíthető el, attól függően mi az alapanyag. A töltelék lehet bármilyen gyümölcs, vagy zöldség illetve hús, a tetejére vaj, liszt, cukor keveréket kell morzsolni. Fagyival, pudinggal vagy krémmel melegen tálalják. (Forrás: Wikipédia-Crumble).





Nálam most az alábbi alapanyagok kerültek bele:
20 dkg barack
30 dkg meggy
10 dkg málna
1 cs. vaníliás cukor
1 tk. fahéj
1 citrom leve

A tetejére:
10 dkg teljes kiőrlésű tönköly búzaliszt
10 dkg zabpehely
10 dkg darált dió
3 ek. nyírfacukor
12,5 dkg vaj




Elkészítés:
Egy piteformába elrendeztem a gyümölcsöket, megszórtam cukorral és fahéjjal, meglocsoltam a citrom levével és előmelegített 200°C-os sütőbe tettem addig, amíg a morzsát elkészítettem.
A morzsához kimértem a lisztet, a zabpelyhet és a diót, hozzá adtam a cukrot és a hideg kockára vágott vajat. Csak annyira dolgoztam össze, hogy mindenhol legyen vaj, de még morzsás állapotba maradjon, majd kivettem a sütőből a gyümölcsöt és rászórtam úgy, hogy mindenhova jusson. Visszatoltam a sütőbe és további 25 percet sütöttem. (Addig kell sütni, amíg a morzsa nem pirul a tetején illetve a gyümölcslé nem bugyog benne.)
Vanília fagyival tálaltam.

Nekünk annyira bejött ez a desszert, hogy az idén a fagyi ebben a formában fog a legjobban fogyni. :)



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...