Koskacukor: Csorba csirkével (Ciorba de pui)

2013. július 7., vasárnap

Csorba csirkével (Ciorba de pui)

Romániába többször ettem már csorba levest, sőt anyukám is csinált rendszeresen, amikor kicsi voltam, nagyon szeretem. Kicsit utána néztem, hogy mégis pontosan hogyan készül és mi kerül bele. Rengeteg variációt olvastam, csirkével, báránnyal, sertéssel, gombával, borsóval, rizzsel .... Egy közös volt bennük a tejföl, meg a savanyítás, de nem akármivel ciberével. A cibere leforrázott kenyérrel együtt erjesztett korpalé. Régen magában fogyasztották illetve a levest savanyították. (Forrás: Wikipédia - Cibere) Természetesen ezt a helyzetet most megoldottam citromlével. :) Kicsit gyorsabb így mai világba.
Valahol került bele lestyán vagy csak kapor, vagy éppen csak petrezselyemzöld. Anyukám főzött bele tojást, ilyen formában is találtam receptet.
Az enyém végül ilyen lett.

Hozzávalók:
2 db répa
1 db gyökér és a zöldje
15 dkg gomba
15 dkg borsó
1 fej vöröshagyma
1 nagy marék rizs (barna rizst használtam)
50 dkg csirkemell
1 tk. pirospaprika
só, bors
2 nagy ek. tejföl
citromlé
olívaolaj



Elkészítés:

A hagymát apróra daraboltam egy kis olívaolajon pici sóval megdinszteltem. Hozzá adtam a a felkockázott csirkemellet, amit addig pirítottam, amíg fehér nem lett, majd megszórtam pirospaprikával, sóval és borssal. Felöntöttem vízzel - először ne öntsünk rá sokat, majd később inkább pótoljuk - és a felkarikázott gyökeret, répát, gyökér zöldjét és a rizst hozzáadtam. Amikor már majdnem kész mehetett bele a gomba és a friss zsenge borsó. Mivel ezeknek nem kell sok idő, így elég a végén hozzá adni. Egy kis tálba kikevertem a tejfölt egy kis levessel, majd hozzá öntöttem a többihez és a végén citromlével ízesítettem.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...