Koskacukor: Focaccia di recco, salátával

2013. július 29., hétfő

Focaccia di recco, salátával

Hétvégére salátát terveztem, de miután megláttam valamelyik nap Jankánál ezt a finomságot az az ötletem támadt, hogy inkább e mellé fogom készíteni a salátát. Tényleg nagyon finom...
Ráadásul reggel a piacon találtam friss kecskesajtot, sajnos a házi sajtunkból túró lett, így ezzel készítettem, a tetejét bazsalikommal díszítettem.
A receptet csak azért írom le, mert nálam a liszt fajtája kicsit más, persze nem mert sokat módosítani rajta.


Köszönöm Janka a receptet!

Hozzávalók (2 db 26cm átmérőjű pizza formához):
10 dkg teljes kiőrlésű tönkölybúza liszt
15 dkg fehér liszt BL55
25 ml olívaolaj
125 ml víz ( nekem kicsi több kellett, mert a tönköly liszt többet vesz fel)
1 kk. só

20 dkg kecskesajt
bazsalikom
1-1 ek. olívaolaj

Elkészítés:
A tészta hozzávalóiból egynemű tésztát gyúrunk, majd 1 órát pihentetjük. Elosztjuk 4 részre és egész vékonyra kinyújtjuk. Daraboljuk rá a sajtot, majd fedjük be a másik tésztával. Csipkedjük meg itt-ott, kenjük meg olajjal és díszítsük friss bazsalikommal.


A salátához: jégsalátát feldaraboltam, ráhalmoztam sok paradicsomot, pirítottam rá sonkát, kápia paprikát csíkoztam hozzá és egy majonézes, mustáros tejszínes öntettel meglocsoltam. Az öntethez egy kis só, bors, fehérborecet került még.

2 megjegyzés:

  1. Bazsalikommal is isteni lehetett :)) Eszternél is szerepel ?

    VálaszTörlés
  2. Nah, most kérek sűrű elnézést! Fene a facebookot. Volt egy beszélgetés amibe megemlítette, hogy ez a kedvence. Nálad láttam a receptet, de nem mentettem le, később meg nem találtam és a keresőbe rákerestem, csak Esztert adta be. A linket meg nem is néztem aztán, hogy hozzád tartozik. Javítottam mindent a bejegyzésembe! Köszönöm szépen! Legközelebb egyébként camembert sajttal fogom kipróbálni. :) A tied egyébként sokkal szebb lett. Enyémnek nem pirult meg a teteje. Még egyszer elnézést! :)

    VálaszTörlés

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...