Koskacukor: Paradicsomos kenyér

2013. július 16., kedd

Paradicsomos kenyér

Imádok kenyeret sütni, egy baj van, kicsi unjuk már a hagyományos kenyerünket ki kell próbálnom újakat. Annyi félét találtam, hirtelen nem is tudtam melyikre essen a választás. Ági szeretetrehangoltan blogján találtam ezt a csudijó receptet. Igaz fél adagot sütöttem és szárított paradicsom nélkül illetve a liszt fajtákon kicsit módosítottam, de nagyon finom lett, kétszer készült el hétvégén. :)

Köszönöm a receptet!




Hozzávalók (50 dkg-os kenyérhez):

Előtészta:
50 gr teljes kiőrlésű tönköly búzaliszt
15 gr élesztő
50 gr langyos víz
1 tk. cukor

Továbbá:
50 gr teljes kiőrlésű tönköly búzaliszt
50 gr búzadara
125 gr teljes kiőrlésű rozsliszt
1,5 dl sűrű paradicsomlé (nálam házi üveges)
kis csokor bazsalikom apróra darabolva
1 ek. olívaolaj
1 tk. só

Elkészítés:
Az előtésztát összedolgozzuk és hagyjuk legalább fél órát pihenni.
Ezután hozzá adjuk a többi hozzávalókat, jól kidolgozzuk és duplájára kelesztjük. (Kb. 1 óra)
A robotgép dagasztójával újra gyúrjuk, megformázzuk és egy kicsi hosszúkás jénaiba tesszük, amit zsírpapírral kibélelünk.
Előmelegített gőzös, 200°C-os sütőbe tesszük, 15 percig sütjük így, majd további 15 percig 180°C-on.

2 megjegyzés:

  1. Az első dolgom volt idejönni megcsodálni a kenyered, mert hogy csodálni kell abban biztos voltam :)
    Köszönöm szépen, hogy megmutattad!
    Igen én is nagyon szeretem változatosan készíteni a kenyereket, szinte mindig más :) csak a Család kérésére sütök ugyanolyat. A blogon túlsúlyban vannak a finomliszttel készültek, mert erre nagyobb az igény...
    Örömteli napot kívánok!

    VálaszTörlés
  2. Én meg köszönöm szépen a receptet, örülök, hogy elkészítettem, nem gondoltam, hogy ennyire finom. Amit szombaton sütöttem még ma is puha és friss volt. :)
    Én szinte mindent teljes kiőrlésű lisztből készítek, persze azért vannak olyan dolgok, aminél nem teljesen ugyanaz lesz a végeredmény, de így legalább kisebb a bűntudat. :)Imádjuk a süteményeket, a péksütiket és a kenyér féléket.

    VálaszTörlés

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...