Koskacukor: Tönkölyös, magos kenyér

2013. augusztus 31., szombat

Tönkölyös, magos kenyér

Legújabb kísérletem eredménye:




Hozzávalók:
Öregtésztához:
10 dkg BL80-as liszt
10 dkg teljes kiőrlésű tönkölybúza liszt
0,2 dkg élesztő
2 dl víz

Továbbá:
20 dkg BL80-as liszt
20 dkg teljes kiőrlésű tönkölybúza liszt
10 dkg teljes kiőrlésű rozs liszt
1,5 dkg élesztő
2 ek. burgonyapehely
1/2 ek. só
1 ek. ecet
3 dl víz
1 ek. olívaolaj
10 dkg magkeverék

Elkészítés:
Előző este készítsük el az öregtésztát, majd helyezzük a kelesztő tálat huzat mentes helységbe. Én mindig sütőbe teszem, remélem egyszer nem felejtem majd el. :)
Másnap este mérjük ki hozzá a liszteket, a burgonyapelyhet, a sót és az ecetet adjuk hozzá, majd az élesztőt morzsoljuk bele. Adjunk hozzá 2,5 dl vizet, kezdjük el dagasztani. Én mindig a botmixer dagasztó rúdjával csinálom. Amikor már kezdene összeállni, akkor a maradék vizet, persze amennyi szükséges, ahhoz, hogy kellemesen puha tésztát kapjunk, de ne legyen lágy. 5-6 perc dagasztás után adjuk hozzá az olajat, majd a magkeveréket. Így dagasszuk még 4-5 percig. 40-45 perc alatt kelesszük duplájára. Enyhén lisztezett felületre borítsuk ki. Gyúrjuk át, de most már kézzel. Formázzuk tetszés szerint. Én most formába sütöttem. Várjunk vele még 30 percet. Mehet az előmelegített 220°C-os gőzös sütőbe 45 percre. 15 perc után levettem 180°C-ra. Miután kivettem egy picit megspricceltem.
Nagyon finom ropogós, puha kenyér. Nem morzsálódik és gyönyörűen megkel.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...