Koskacukor: Tortellini paradicsommártással

2013. augusztus 3., szombat

Tortellini paradicsommártással

Anyukám régen a levesbe mindig ő gyúrta a tésztát. Emlékeztem, hogy van neki egy tészta nyújtó gépe, de már régóta nem használta. Kényelmesebb ma már a boltba megvenni. Elkértem tőle, úgy tűnik nincs rá szüksége mostanában, én pedig most vágok bele a házi tészta készítésébe. Rájöttem tegnap este, hogy nem is nagy ördöngösség és viszonylag hamar kész is van.

Először elkészítettem a tésztát:
100 g tk. tönköly búzaliszt
150 g fehér liszt
2 tojás
pici víz

Elkészítés:
Nyújtódeszkára halmoztam a kimért lisztet, mélyedésbe beleütöttem a két tojást. Pici víz segítségével 10 perc alatt begyúrtam a tésztát. Folpackba tekertem és 2 órát pihentettem. Addig elkészítettem a tölteléket.


Hozzávalók:
30 dkg darált hús
só, bors
1 kis fej vöröshagyma
olivaolaj
bazsalikom, oregano
+ 1 tojás

Elkészítés:
Olajon megdinszteltem a hagymát, hozzá adtam a darált húst, fűszereztem, ízesítettem sóval és borssal, majd hagytam kihűlni. Összeturmixoltam egy felvert tojás felével. Az állagának olyannak kell lenni, hogy kis gombócokat lehessen formázni. 

Vissza a tésztához:
A tésztát 4-be vágtam, majd mindig kivettem egyet, a többit visszacsomagoltam, hogy ne száradjon ki. Kinyújtottam először 2-es fokozaton, összehajtottam és ismét nyújtottam. Ezt megismételtem 10-szer. Azután az 5-ös fokozatra tettem, kinyújtottam, majd kis kockákra vágtam. Elhelyeztem rajta a kis golyókat és tortellinit formáztam. A csücsköket és az oldalait össze kell nyomni háromszögbe, a tölteléket felhajtani, a mutató ujjunkat rá kell helyezni, majd a két csücskét egymásba nyomkodni. Húúú, remélem lehetett érteni. Van róla videó, ha rákerestek. :)

Másnap reggelig az asztalon hagytam egy konyharuhán, hogy kiszáradjanak, majd délig (felhasználásig) hűtőbe tároltam. Forrásban levő vízbe tettem, 12 perc alatt kész is lett. 

Házi paradicsomléből elkészítettem a mártást:
7 dl házi paradicsomlé (most úgyis a szezonja van)
friss bazsalikom és oregánó
1 kis fej vöröshagyma és 1 gerezd fokhagyma
1 tk. keményítő

Parmezán sajttal tálaltam.


Életem első tésztagyúrására büszke vagyok, mert nem esett szét a vízbe a töltelékem és igazán ízletes lett. Az összehajtásnál máskor jobban odafigyelek, hogy ne legyen túl vastag, mert ott nehezebben puhul meg. 

2 megjegyzés:

  1. Egy pici sót is rakok bele, jobban össze áll.

    VálaszTörlés
  2. Köszönöm szépen a tippet! Anyukám is rakott régen bele, én most valamiért kihagytam! De legközelebb biztos rakok ;)

    VálaszTörlés

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...