Koskacukor: Túrós derelye

2013. augusztus 19., hétfő

Túrós derelye

Anyutól kaptam 3 db fél kilós teljes kiőrlésű kenyeret. Pékségből szokta kapni, ami kimarad szombatonként azt elhozzák, általában a jószágoknak szokta adni. De most már... Rájöttem, hogy kincset rejteget. Maga a teljes kiőrlésű panírmorzsa viszonylag elég drága. Eddig ezért durvára darált zabpehelybe hempergettem és paníroztam mindent. Múlt héten sütőbe dobtam kockára vágva a kenyeret és alacsony hőmérsékleten fél óra alatt kiszárítottam. Dió darálón ledaráltuk és íme kész lett a saját tönköly panír morzsám. Mától, ha kapunk ilyen kenyeret, újabb kenyérmorzsa gyártásba kezdünk. :)
El kellett valamilyen ételt készítenem, amihez morzsára volt szükségem és a túrós derelyére esett a választás. Talán iskolás koromban ettem utoljára még a menzán. :( A szilvás gombóc, meg a túrógombóc sűrűn előfordul, de a kettő keveréke.... Pedig nagyon finom!!!




Hozzávalók a tésztához (kb 15 db):
45 dkg főtt tört krumpli
25 dkg tönköly liszt
1 db tojás
1 tk. só
2 tk. cukor

Töltelékhez:
25 dkg túró
1 ek. tejföl (ha nagyon száraz a túró)
2 ek. mazsola
1/2 citrom héja és leve
cukor ízlés szerint

tönköly zsemlemorzsa
vaj

Tetejére:
tejföl
porcukor

Elkészítés:
A kihűlt krumplihoz adjuk hozzá a lisztet, a tojást, a cukrot és a sót és gyúrjunk belőle egy közepesen lágy tésztát. Lisztezett deszkán nyújtsuk ki, és fánk szaggatóval jó nagy karikákat vágjunk ki. Közepére rakjunk a töltelékből. körbe vizezzük be, majd hajtsuk félbe és a végét nyomjuk le. Félkör alakú derelyéket kapunk. Bő enyhén sós vízbe főzzük meg, ha már feljöttek még 10 percig hagyjuk, majd vajban pirított zsemlemorzsára szedjük ki. Porcukorral szórjuk meg, locsoljuk meg cukros tejföllel.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...