Koskacukor: Joghurtos tönköly kifli

2013. szeptember 28., szombat

Joghurtos tönköly kifli

Gabriellánál láttam valamelyik nap ezeket az isteni kifliket. Ági vajas kiflije után nem adtam fel a kifli formázás technika tanulását, illetve rájöttem, hogy a sütőmet még mindig tanulmányozom, mert nem igazán jöttem rá még mindig, hogy mit hol és hogyan kell sütni. A recept tökéletes,csak a liszteken módosítottam. Nagyon finom kívül ropogós, belül foszlós kiflik sültek ki. Reggelire joghurt mellé ettük és forró gyümölcsös teát iszogattunk mellé. Igaz csak négy nagyot sütöttem, de az el is fogyott. :)





Köszönöm szépen Gabriella a receptet!


Joghurtos tönköly kifli
Hozzávalók ( 4 nagy kiflihez):
10 dkg tk. tönköly búzaliszt
8 dkg tk. rozsliszt
7 dkg fehér liszt BL 55
1 tk.só
1 dkg élesztő
1 dl langyos tej
1 tk. cukor
100 g joghurt
2,5 dkg vaj

Kenéshez és szóráshoz:
vaj, köménymag

Elkészítés:
A langyos tejbe keverjük el a cukrot és az élesztőt, hagyjuk 15 percig állni, ami alatt felfut az élesztő.
A liszteket mérjük ki egy kelesztő tálba, keverjük el benne a sót.
A joghurtot és a vajat langyosítsuk fel, amíg a vaj nem olvad el benne. Adjuk a liszthez illetve a tejben felfuttatott élesztőt is. Jól dagasszuk össze, majd pihentessük meleg helyen, amíg duplájára nem nő.
Osszuk 4 részre, formáljunk gombócokat, majd nyújtsuk oválisra.


Én most úgy csináltam, hogy hosszanti irányba elkezdtem nyújtani, majd a felső részét kiszélesítettem. Behajtottam a tetejét és fentről legörgettem a tenyeremmel úgy, hogy közben két irányba húztam a tésztát.
Gyönyörű kifliket kaptam. Ment a hűtőbe és reggel elővettem, megkentem vajjal és megszórtam köménymaggal.
Hideg sütőbe kezdtem sütni, kb. 20 perc alatt megsültek. A végén a gázsütőm legfelső fokára toltam még 5 percre, hogy a teteje is piruljon.






2 megjegyzés:

  1. Brigi, most itt örömködök, hogy megsütötted a kiflit! :) Örülök, hogy kicsit variáltál rajta, legalább most kiderült, hogy ez a kifli mindenhogy finom. A tönkölylisztet én is nagyon kedvelem, tuti klassz lehet azzal is. Nagyon köszi, hogy megemlítettél, kedves vagy! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Olyan finom volt, hogy legközelebb is elkészítem. Örülök én is, hogy ilyen ügyes vagy és finom recepteket leshetek el. :)

      Törlés

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...