Koskacukor: Csokis mandulás sütemény málna öntettel

2013. október 13., vasárnap

Csokis mandulás sütemény málna öntettel

Névnapom alkalmából készítettem eme csodás süteményt. Valami nagyon csokisra vágytam, olyan régen készítettem már. Egyik kedvenc csokis könyve a Csokoládé-Ellenállhatatlan finomságok lépésről lépésre. Bármelyiket elfogadtam volna a könyvből, ha elém rakták volna, hiszen egyszerűen imádom a csokoládét. Bár szerintem ezzel nem csak én vagyok így. A kedvencem az étcsoki, ami ráadásul egészséges is. A legalább 70%-os étcsokoládét nyugodtan lehet akár naponta is fogyasztani csökkenti a vérnyomást és az érrendszerekre is jótékony hatékonysággal van, szabályozza a koleszterin szintet.



Csokis mandulás sütemény ( 26cm átmérőjű tortaformához):
260 g csokoládé durvára törve
3,5 ek. víz
175 g barna cukor
200 g vaj
35 g őrölt mandula
3,5 ek. tk. tönköly liszt
2 késhegynyi sütőpor
6 tojás
115 g szeletelt mandula

Málna öntethez:
300 g fagyasztott málna
2 ek. méz

Elkészítés:
Vegyünk egy lábast forraljunk fel benne vizet. Egy tálba törjük bele a csokoládét és adjuk hozzá a vizet, majd helyezzük a gőz fölé és olvasszuk meg a csokoládét. Adjuk hozzá a cukrot és addig keverjük, amíg el nem olvad. Addig mérjük ki egy tálba a lisztet, az őrölt mandulát és a sütőport és keverjük össze. A tojásokat válasszuk ketté, és a fehérjét verjük habbá.
A mandulát pirítsuk meg.
A megolvadt csokoládéhoz adjuk hozzá a vajat, keverjük simává, majd adjuk hozzá a tojássárgákat egyesével és jól keverjük ki. A végén mehet hozzá a lisztes keverék.
A felvert tojáshab felét keverjük el a csokoládéba, majd a másik felét óvatosabban, hogy ne annyira törjön össze, ekkor már hozzá lehet adni a mandulát is.
A tortaformát kenjük ki vajjal és enyhén lisztezzük meg, de csak az alját. Előmelegített 180°C-os sütőbe kb. 35 perc alatt sül át. Amikor a teteje már szilárd akkor jó.

A málnát a mézzel jól felforraltam, amíg egy kicsit be nem sűrűsödött.
Forró málna öntettel és tejszínhabbal tálaltam.
Kihagyhatatlan! Egyik kedvenc sütim lett!!!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...