Koskacukor: Lenmagos vágott zsemle

2013. október 26., szombat

Lenmagos vágott zsemle

Ahogy megláttam Gabriella gyönyörű  lenmagos zsemléit, arra gondoltam, nah... ezt nekem is meg kell sütnöm. Tegnap Pesten jártam és elég korán kellett kelnem, így tudtam, hogy nem lesz időm reggelizni, pedig én, ha felkelek egyből éhes vagyok. :) Elhatároztam, hogy sütök valami kiflit vagy zsemlét, azután megláttam a lenmagos zsömikét és nem is keresgéltem tovább. Bár nem lett olyan szép, mint Gabinak, de legközelebb már tudom, hogy kell csinálni. Először bevágom a tetejét, majd azután kell keleszteni. Fordítva nekem a bevágás nem nagyon ment, így nem nyílt ki szépen. Amúgy nagyon finom lett, kívül ropogós, belül puha. :)
Az egész adagra 10 zsemlét írt a recept, én csak fél adagot készítettem, viszont szerintem inkább 4 felé kellett volna osztani, mert így szendvicsnek jobban elkészíthető, 2 db kicsit kicsi lett. :)

Köszönöm szépen Gabriella!

Lenmagos vágott zsemle
Hozzávalók (4 zsemléhez):
15 dkg tk. tönköly liszt
10 dkg fehér liszt BL 80
1 ek. lenmag
1 tk. só
1,25 dkg élesztő
0,75 dl tej
1 dl víz
1 tk. cukor
1 ek. olaj (plusz a kenéshez)

Elkészítés:
Langyos tejben keverjük el a cukrot és az élesztőt, majd hagyjuk legalább 15 percig, amíg felfut. Egy kelesztő tálba mérjük ki a liszteket, adjuk hozzá a sót és a lenmagot és keverjük össze. A felfutott élesztőt adjuk hozzá, majd apránként a vizet és a vége felé az olajat. Dagasszunk rugalmas tésztát és hagyjuk meleg helyen duplájára kelni. Gyúrjunk belőle 4 golyót, majd formáljuk egy picit hengerré. Vágjuk be mélyen a tetejét és hagyjuk ismét kelni 20 percig. Ez idő alatt melegítsük elő a sütőt 200°C-ra. Kenjük meg olajjal a tetejét (nálam ez most elmaradt) és toljuk a sütőbe 20 percre.
Rácsra helyezve hagyjuk kihűlni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...