Koskacukor: Sütőtökös tönköly kenyér tökmaggal

2013. október 4., péntek

Sütőtökös tönköly kenyér tökmaggal

A kertben megértek a sütőtökök. Itt az ideje felhasználni őket valamilyen finomságra. Bevallom eddig csak a krémlevest ismertem, de most elég sok lett, így biztosan többféleképpen ki fogom próbálni. Először is sikerül összehoznom egy elég jó kis kenyeret. Úgy indultam neki, mintha krumplis kenyeret készítenék, csak a liszt fajtákon módosítottam, illetve a tökmag nem maradhatott ki belőle.



Sütőtökös tönköly kenyér tökmaggal
Hozzávalók:
25 dkg párolt sütőtök
25 dkg tk. tönköly búzaliszt
5 dkg rétesliszt
10 dkg graham liszt
10 dkg BL80-as fehérliszt
2 dkg élesztő
2 tk. só
1 ek. ecet
kb. 2 dl víz
1,5 ek.olivaolaj (tökmagolaj, ha van)
5 dkg pirított tökmag

Elkészítés:
A sütőtököt pucoljuk meg, távolítsuk el a magokat, daraboljuk apróra, tegyük egy fazékba öntsünk alá két korty vizet és fedő alatt lassú tűzön pároljuk puhára. A kelesztő tálba mérjük ki a liszteket, adjuk hozzá a pürésített sütőtököt, az élesztőt, sót és az ecetet. Kezdjük el dagasztani és folyamatosan adjuk hozzá a vizet. Én mindig a robotgép spiráljával dagasztok. Amikor már jól összeállt a tészta és már legalább 5 perce dagasztjuk adjuk hozzá az olajat és a pirított tökmagot. Még dagasszuk legalább 5 percig. Kelesszük 40 perc alatt duplájára, gyúrjuk át, helyezzük lisztezett formába és ismét pihentessük legalább fél órát. Jelen esetbe sütőt bekapcsoltam legalacsonyabb fokra és nyitott ajtó előtt kelesztettem, mert 20 fokba nem igazán kelt volna meg ennyi idő alatt. :) Most már azért csak hideg van.
Gőzös sütőbe először 20 percig 200°C, majd további 25 percig 180°C-on süssük meg.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...