Koskacukor: Almás palacsinta csokiszósszal

2013. november 1., péntek

Almás palacsinta csokiszósszal

Ismét pár napig itthon vagyunk, így elfelejthetjük a gyors szendvicseket. Igaz nem ez volt a cél a mai reggelre, de este már nem volt kedvem tésztát gyúrni, mert kicsit elfáradtam a tegnapi nap. De nem bánom. Ez a finom édesség reggelre, forró csokiszósszal... (Ami a fényképezés alatt majdnem kihűlt :) ) És ahogy a csokiszószt magába szívja ez a fantasztikus almás palacsinta... Tehát próbáljátok ki így is! Megéri!
A receptet a "Csokoládé-Ellenállhatatlan finomságok lépésről lépésre" könyvbe találtam és egy híg csokoládé szószt javasolnak mellé. Amikor elkészítettem csak pislogtam, hogy ez biztos jó, hogy ilyen híg? De amikor meglocsoltam vele a palacsintákat és megszívták magukat akkor jöttem rá, hogy nem véletlen ajánlják ezt hozzá. Meg lehet még bolondítani egy kis rummal, illetve a tésztába nem írt fahéjat, de szerintem egy kicsi sosem árt. Fél adagot készítettem kettőnknek, jelentem ettünk volna még :)




Almás palacsinta csokiszósszal
Hozzávalók ( 6 db-hoz):
112,5 g tk. tönköly liszt
1 tk. sütőpor
20 g nyírfacukor
10 g vaj
1 tojás
150 ml tej
1 alma

Csokiszószhoz:
150 ml víz
20 g barna cukor
1,5 ek. holland kakaópor



Elkészítés:
A liszthez keverjük hozzá a sütőport  és a nyírfacukrot, majd üssünk hozzá egy tojást. Folyamatosan adjuk hozzá a tejet és az olvasztott vajat, egy sűrű palacsinta tésztát kell, hogy kapjunk. Reszeljük hozzá az almát. Hagyjuk állni, amíg elkészítjük a csokiszószt. A vizet forraljuk fel, adjuk hozzá a cukrot, keverjük addig, amíg el nem olvad. Egy kis tálba kanalazzuk a kakaóport, majd a cukros vízből merjünk hozzá egy picit és keverjük csomómentesre, ezután öntsük a többihez. Forraljunk rajta még egyet, majd öntsük ki egy kis tálkába. A palacsintákat süssük ki olajjal enyhén kikent palacsinta sütőbe. Egy palacsinta szűk egy kisebb merőkanál.
Tálalásnál jól locsoljuk meg a csokiszósszal, ne spóroljunk, mert úgy a finom, ha magába szívja!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...