Koskacukor: Olívabogyós csirkecombok újhagyma ágyon, édesburgonyával

2013. november 7., csütörtök

Olívabogyós csirkecombok újhagyma ágyon, édesburgonyával

Az alap ötletet Stahl Judit egyik receptje adta, de persze nem én lennék, ha nem módosítanék rajta. Fehérborral készítettem, rengeteg petrezselyemmel és édesburgonyát tálaltam mellé.






Olívabogyós csirkecombok újhagyma ágyon
Hozzávalók:
4 db egész csirkecomb
só, bors
2 csomó újhagyma
1 fej fokhagyma
2 tk. egész koriander
3-4 tk. reszelt friss gyömbér
1 tk. sáfrányos szeklice
1,5 dl fehérbor
1 dl víz
20 szem fekete olívabogyó
1 citrom reszelt héja
1 csokor petrezselyem

Elkészítés:
A csirkecombokat jól sózzuk be, a bőre alatt is, amennyire lehet és borsozzuk meg. Az újhagymát vágjuk karikára, a fokhagymát szedjük gerezdekre, pucoljuk meg és amelyik nagyon nagy vágjuk ketté. Egy nagyobb jénai aljára terítsük szét az újhagymát, a fokhagymát, szórjuk meg korianderrel és helyezzük el rajta a combokat, locsoljuk meg borral és a vízzel. Szórjuk meg egy kis sáfrányos szeklicével és reszeljünk rá bőven a friss gyömbérből. Alufóliával lefedve toljuk a sütőbe 200°C-on 40 percig pároljuk. Ezután vegyük ki locsoljuk meg a saját levével és tegyük vissza még 10 percre,  ilyenkor már lehet grillezni, a gáz sütősök tegyék eggyel feljebb. Közben a olívabogyókat daraboljuk fel és a petrezselymet vágjuk kicsit nagyobbakra a szokásosnál. Vegyük kis ismét a combokat, locsoljuk meg újra a szafttal, dobjuk rá az olívabogyót, reszeljük rá a citrom héját és borítsuk be a petrezselyemmel. További 10 percre betesszük még és, ha kellően megpirult a teteje akkor kész is.
Édesburgonyát főztem mellé. Összetörtem egy kevés vajjal és a szafttal meglocsolva, sok sült hagymával tálaltam.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...