Koskacukor: Paprikás krumpli

2013. november 3., vasárnap

Paprikás krumpli

Ma nem sokkal dél előtt ki mentem a konyhába főzni. Mondom magamban, hogy a paprikás krumplinak nem sok idő kel, viszonylag gyorsan elkészül elég lesz neki kb. egy óra. Nyúlok a krumplis kosárba, majd látom, hogy hoppá ez közel fél kiló sincs én meg ezt két napra szerettem volna főzni. De, hogy mennyi is kell 4 főre? ... Elég régóta főzök már, kitapasztaltam, hogy rizsből, tésztából, húsból mennyit eszünk meg, de mivel nem nagyon vagyunk krumplisak, ha csak nem köretről van szó akkor nem tudom mennyit szoktak főzni. Gyorsan beírtam a böngészőbe, és a 75 dkg-tól a majdnem a 2 kg-ig mindennel találkoztam. Kiegyeztem magammal 1 kg-ba.  Rendesen elkenődtem, biciklire ültem és elmentem a közeli boltba vásárolni. Nem sokkal dél előtt értem haza, de még így is röviden 1 óra előtt kész lett az ebédünk. Hurráá!
Így utólag bátran állítom 25 dkg/fő bőven elég ebből is. Csupán a mennyiség miatt gondoltam megér egy bejegyzést, mert egy sima paprikás krumpli receptre is olykor-olykor kíváncsiak lehetünk. :)




Paprikás krumpli
Hozzávalók (4 főre):
1 kg krumpli
1/2 szál kolbász
2 szál lecsó kolbász
2 fej vöröshagyma
3 gerezd fokhagyma
1 paradicsom
1 paprika
1 púpos tk. pirospaprika
só, bors
1 ek. házi paprikakrém
1 ek. libazsír

Elkészítés:
Az apróra vágott hagymát zsíron kicsit megfuttattam, sóztam, borsoztam és hagytam pár percig pirulni. Közben karikákra vágtam a kolbászt és zsírjára sütöttem a hagymával. Ezután megszórtam pirospaprikára, majd a negyedekre vágott krumplit hozzá tettem és felöntöttem annyi vízzel, hogy éppen ellepje. Mehetett bele a fokhagyma, a paradicsom és a paprika. Ízesítettem még egy kis sóval és paprikakrémmel. Amikor már nem kellett sok neki, a felszeletelt lecsókolbászt bele tettem és további 10-15 percig főztem.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...