Koskacukor: Rokfortos-burgonyás tönköly kenyér

2013. november 12., kedd

Rokfortos-burgonyás tönköly kenyér

Találtam a kenyeres recept könyvembe egy orosz burgonyás kenyér receptet, amit végül teljesen átgondoltam és egy kicsit más sült ki belőle és jó lett... Nagyon finom! Szerintem abbahagyhatatlan, de tényleg. Általában mindig kísérletezek, előfordul, hogy mégsem olyan lesz, amilyet szeretnék, de így legalább eredetibb és valahol mégis egy picit saját. :)
Íme a kenyerem, ami mosolyog. :)





Rokfortos-burgonyás tönköly kenyér
Hozzávalók
220 g főtt tört burgonya
100 g rétesliszt
200 g tk. tönköly búzaliszt
200 g teljes kiőrlésű liszt
2 kk. só
1 tk. méz
22 g élesztő
2,5-3 dl víz
3 dkg olvasztott vaj
7 dkg rokfort sajt




Elkészítés:
A liszteket mérjük ki egy tálba és keverjük el benne  sót. Adjuk hozzá a burgonyát, egy kis vizet, morzsoljuk bele az élesztőt, csurgassuk rá a mézet és kezdjük el a tésztát dagasztani. Folyamatosan adagoljuk a vizet, mert nem minden liszt vesz fel ugyanannyi vizet, főleg úgy, hogy én mindig más liszteket használok, mint amit egy receptbe írnak. :) (Ez is csak fehér lisztet írt, de én megvariáltam egy kicsit.)
Amikor már nagyjából egybe áll a tészta, dolgozzuk bele a vajat is és pihentessük 1,5 órát.
Gyúrjuk át a tésztát enyhén lisztezett felületen, majd nyújtsuk téglalap alakúra. Nem kell túl nagyra, legyen olyan széles, mint a kenyérsütő forma. Morzsoljuk rá a rokfort sajtot és tekerjük fel, helyezzük a formába és pihentessük legalább 30 percig. Ha már szépen megkelt, előmelegített gőzös sütőbe 180°C-on 40-45 perc alatt süssük készre.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...