Koskacukor: Zöldborsos rozscipó

2013. november 3., vasárnap

Zöldborsos rozscipó

Múlt hétvégén is elkészítettem már ezt a finom zöldborsos, puha cipócskát. Sokkal hamarabb elfogyott, mint ahogy a többi kenyér szokott nálunk. Gondolom a férfiaknak jobban bejön, mert hát csak jobban szeretik a borsot, mint mi nők, bár nekem is nagyon ízlett. Haza jött a párom és azt mondta, hogy ez annyira finom kenyér, hogy eteti magát. :) És, hogy ennyire puha legyen...




Zöldborsos rozscipó
Hozzávalók:
250 g tk. rozsliszt
150 g világos rozsliszt
200 g BL80-as kenyérliszt
1 tk. só
1 tk. cukor
1 ek. ecet
1 ek. sikér
175 ml kefir
kb. 250 ml langyos víz
20 g élesztő
2 tk. zöldbors
1 ek. olívaolaj


Elkészítés:
A liszteket, a sót, a zöldborsot és a sikért mérjük ki egy kelesztő tálba, majd keverjük össze. Az élesztőt, a cukorral és a kefirrel keverjük el, majd adjuk a liszthez. Adjunk még hozzá egy evőkanál ecetet és és kezdjük el dagasztani úgy, hogy folyamatosan adjuk hozzá a langyos vizet. Robotgéppel 10 percig dagasztottam a vége felé hozzá adtam az olajat és kiolajozott tálba duplájára kelesztettem. Ezután jól átgyúrtam, de most már csak kézzel és egy sütőpapíros kerek jénaiba tettem. 10 perc után bevágtam a tetejét kereszt irányba, ezután még 15 percig hagytam pihenni. Előmelegítettem a sütőt 220°C-ra és gőzös sütőbe kezdtem el sütni, majd 20 perc után 180°C-ra vissza vettem és további 25 percig sütöttem.

2 megjegyzés:

  1. Hűűű... ez a cipócska nagyon finom lehet! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Gyorsan fogy :) Párom kenyeresebb, mint én, úgyhogy adok a véleményére. Nagyon ízlik neki. :)

      Törlés

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...