Koskacukor: Foszlós kalács

2013. december 25., szerda

Foszlós kalács

Az elmúlt napokban egyszerűen nem volt időm bekapcsolni a gépet. Közben készültek fotók is, de persze az is futtában, sajnos meg is látszik rajtuk. Esténként későn értem haza, sokszor akkor álltam neki a házimunkának és utána már nem maradt semmi erőm rendes ételfotókat készíteni, ezért elnézést is kérek. Viszont szeretném veletek megosztani a sütés örömét, hiszen először sütöttem kalácsot, és büszke vagyok magamra, ráadásul felejthetetlen lesz számomra. Ekkor ment tönkre a robotgépem, és természetesen kézzel kellett befejeznem a dagasztást. A Jézuskának nem kellett sokat gondolkodni, hogy mit is hozzon nekem... :)
A foszlós kalács receptje Limarától származik, szeretném megköszönni neki, nagyon egyszerű és könnyen elkészíthető. Pataki tálba készült töltött káposzta mellé sütöttem, szerintem így az igazi. No, meg a halászlé mellé egyet anyukámnak.




Foszlós kalács
Hozzávalók (2db 60dkg):
75 dkg fehér liszt (igen, ezt nem variáltam, maradtam a hagyományos fehér lisztes variációnál)
2 tojás
4 dl habtejszín
csipet só
3 ek. cukor
3 dkg. élesztő

Kenéshez:
1 tojássárgája + 1 ek. tej
1 egész tojás

Elkészítés:
Mérjük ki a lisztet egy kelesztő tálba, keverjük el a sóval és két evőkanál cukorral. A tojásokat üssük fel és verjük fel egy kicsit, így adjuk a liszthez. A habtejszín felébe keverjük bele az élesztőt egy evőkanál cukorral, öntsük ezt is hozzá. Kezdjük el dagasztani, majd a maradék tejszínnel gyúrjunk egy rugalmas tésztát. Szobahőmérsékleten kelesszük duplájára. Ne, rakjuk fűtőtestre, mert a zsíros tésztának nem tesz jót, elnehezedik tőle, inkább várjunk türelemmel. 
Készítsünk belőle két cipót, majd külön-külön osszuk ketté úgy, hogy az egyik fele egy kicsit nagyobb legyen. A kisebbik felét osszuk három részre, pihentessük a cipókat 10-15 percig. Ezután a nagyobbik feléből sodorjunk jó hosszú rudat, hajtsuk a két végét egymás mellé, majd csavarjuk meg és nyújtófával készítsünk egy mélyedést a közepére. Kenjük meg a tejjel felvert tojássárgájával. A három kisebbet, pedig fonjuk össze és helyezzük a tetejére, ismét kenjük meg. Hagyjuk így duplájára kelni, kb. 20 perc, majd egy egész felvert tojással kenjük le ismét. Előmelegített 200°C-os sütőbe 30-35 perc alatt süssük aranybarnára. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...