Koskacukor: Hókifli-Advent 2. vasárnapjára

2013. december 8., vasárnap

Hókifli-Advent 2. vasárnapjára

A hókiflit kicsi korom óta ismerem, anyu minden karácsonykor sütött. Ő általában a hagyományos lekváros verziót készítette, mostanában már került bele diós és mákos is. Láttam mostanság nem csak én gondoltam erre az édes apró süteményre, hanem sokan mások is. Bekukkantottam mindenkihez, néhol élesztő nélkül, vagy margarinnal illetve valahol még tojás is kerül bele. Én most nagyjából emlékezetből sütöttem, meg persze anyut is kifaggattam egy kicsit, hogyan is szokta csinálni. Megpróbáltam ezt is egészséges verzióba elkészíteni, azért egy picit féltem, hogy a tésztája nehogy ne legyen omlós, de a zsír természetesen nem cseréltem le. Szerintem ez a titka anyu hókiflijének.
Ma feljött anyu hozzám vásárlás előtt és megkóstolta a hókiflimet, azt mondta ez sokkal jobb mint az övé, hogy csináltam? :) Mondtam neki, anyu a tied is épp ilyen finom hidd el! :)
Tehát az alábbi receptem alapján készítettem:








Hókifli
Hozzávalók (2 gáztepsihez):
30 dkg tk. tönköly liszt
10 dkg rétesliszt
10 dkg fehér BL55 liszt
20 dkg zsír
2 nagy ek. tejföl
1 ek. cukor
2 dkg élesztő
1 dl tej
csipet só

Töltelékhez:
3 félét készítettem

Aszalt szilvás marcipános:
10 dkg marcipán
5 dkg aszalt szilva

Diós:
10 dkg dió
5 dkg nyírfacukor
0,5 dl tej
1/2 citrom héja

Házi kemény szilvalekvár 

Hempergetéshez:
10 dkg nyírfacukor
2 ek. vaníliás cukor

Elkészítés:
A tejet meglangyosítottam, elkevertem benne az élesztőt és a cukrot, hagytam felfutni. A lisztféléket kimértem egy kelesztő tálba, hozzá mértem a zsírt és elmorzsoltam a liszttel. Bele tettem a sót, a tejfölt és a felfuttatott élesztőt. Összegyúrtam és a hűtőbe tettem, amíg elkészítettem a tölteléket.
A marcipánt és az aszalt szilvát késes robotgépbe tettem és felaprítottam.
A tejet felforraltam a cukorral és a citrom héjával, majd apránként a dióhoz tettem. 
Elővettem a hűtőből a tésztát, két cipóra osztottam, amíg az egyikkel dolgoztam a másik ment a hűvösre. Kinyújtottam 2-3mm vékonyra és fánk szaggatóval karikákat szaggattam. megtöltöttem a töltelékkel és feltekertem, kiflit formáztam. A végeit picit összenyomtam.
Zsírpapírral bélelt gáztepsibe pakoltam. Előmelegített 180°C-os sütőbe 10-15 perc alatt világosra sütöttem. Vigyázni kell, mert gyorsan sül és amikor már szilárd a tészta, és az alja kezd pirulni, akkor már jó.  Így marad finom omlós. Nem szabad sokáig sütni, mert kiszárad. 
Miközben sülnek a cukrokat ledaráltam.
Ahogy kivettem a sütőből egyből vaníliás porcukorba hempergettem és egy tálcára pakolgattam egymás mellé kihűlésig. Csak ezután mentek dobozba. 

2 megjegyzés:

  1. Ó, a hókifli nálam is nagy kedvenc. Én élesztő nélkül készítem, de tetszik a Te változatod is. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Láttam nálad, hogy élesztő nélkül van, biztosan nincs nagy különbség. Anyukám mindig is így csinálta, lehet legközelebb kipróbálom sütőporral.

      Törlés

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...