Koskacukor: Müzlis stanglik

2013. december 13., péntek

Müzlis stanglik

Nem is olyan rég Áginál megláttam a müzlis stanglikat, ami azonnal elragadott. Korábban már gondolkodtam mazsolás, tejes zsemlén, de még nem sütöttem meg. Viszont most pont valamilyen kifliket akartam reggelire, egy percig sem kellett keresgélnem. Nagyon laktató és finom, különösen ajánlom azoknak akik szeretik az aszalt gyümölcsöket. Mi gyümölcsös-gabonás joghurttal ettük reggelire, de ketté vágva vajjal, lekvárral megkenve is kifogjuk próbálni.
A recept nála itt található, picit módosítottam rajta, az alábbiakból hoztam össze.

Köszönöm szépen Ági a receptet!



Müzlis stanglik
Hozzávalók (8db):
400 g tk. tönköly búzaliszt
50 g apró szemű zabpehely
30 g aszalt áfonya
30 g arany mazsola
10 g lenmag
10 g napraforgó mag
1 ek. cukor
1 kk. só
50 g olvasztott vaj
16 g élesztő 
kb. 2-2,5 dl langyos tej

Tetejére:
2 ek. tej
nagy szemű zabpehely




Elkészítés:
A liszthez hozzá mértem a zabpelyhet, az aszalt gyümölcsöket és a magokat, belekevertem a sót. Az élesztőt a tetejére morzsoltam, rászórtam a cukrot és a langyos tejből több mint felét ráöntöttem. Elkezdtem összeállítani a tésztát, a vajat két részletben adtam hozzá, majd annyi tejjel pótoltam, hogy jó kis rugalmas tésztát kapjak. Kicsit nehezebb összeállítani, mivel az aszalványok elég nagyok voltak, de megbirkóztam vele. Hagyjuk duplájára kelni.
Vágjuk 8 részre és formázzuk cipóvá. Nyújtófa segítségével, nyújtsuk egy picit meg, majd a szélesebb oldalánál fogva tekerjük fel. Ezeket a stanglikat sütőpapírral bélelt tepsibe sorakoztassuk egymástól kicsit távolabbra.
Melegítsük elő a sütőt 200°C-ra, addig hagyjuk pihenni a stanglikat.
Kenjük meg tejjel, szórjuk meg zabpehellyel és toljuk a sütőbe 20-25 percre.


1 megjegyzés:

  1. Szia, átküldenéd a Blogkóstolós bejegyzésedet, mert nem találom és írnám az összefoglalót. Köszi :)

    VálaszTörlés

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...