Koskacukor: Hurka-kolbász, párolt aszalt gyümölcsös lilakáposztával és rozmaringos héjában sült krumplival

2014. január 20., hétfő

Hurka-kolbász, párolt aszalt gyümölcsös lilakáposztával és rozmaringos héjában sült krumplival

Az idén három disznóvágáson vagyunk túl... Pontosabban én csak az egyiken vettem részt, az utolsónál pedig csak látogatóba vittem egy kis farsangi fánkot, de a párom kivette a részét belőle. Ő és az apukája a nagy hurka és kolbász töltő mesterek. Tegnap kivettünk egy adagot a mélyhűtőből és megkóstoltuk... Nagyon jól sikerült, vér profik. :)
Ha már ilyen ügyesek én is ügyeskedtem. Mellé vörösboros, aszalt gyümölcsös párolt lilakáposztát és héjában sült krumplit készítettem. Jó kis párosítás az biztos!
A hurka, kolbász sütését nem részletezem. Egy tepsibe tettem, jól megszurkáltam egy ici-pici vizet tettem alá és ment a sütőbe. Kb. 40-45 perc alatt 180°C-on készre sütöttem.

Párolt aszalt gyümölcsös lilakáposzta
Hozzávalók:
1 közepes fej lilakáposzta
1 fej lilahagyma
1 nagy alma
3 ek. olívaolaj
2 csapott ek. cukor
2 dl vörösbor
1 dl víz
2 ek. balzsamecet
3 babérlevél
2 tk. egész kömény
só, bors
1 marék mazsola
1 marék aszalt szilva


Elkészítés:
A hagymát pucoljuk meg és vágjuk apróra. Lilakáposztát vágjuk nagyon vékonyra vagy zöldség szeletelő gép segítségével daraboljuk. Segítségemre volt a Bosch gépem. :) 2 percig tartott. Az almát reszeljük héjastul, az aszalt szilvát vágjuk kettőbe vagy háromba.
Az olajat hevítsük fel és szórjuk rá a cukrot, karamellizáljuk meg , mehet hozzá ezután a lilahagyma. Dinszteljük kb. 5 percig. Szórjuk rá a káposztát, forgassuk át, adjuk hozzá a babérlevelet, az egész köményt,  sózzuk, borsozzuk, öntsük hozzá a bort, a vizet, a balzsamecetet és tegyük bele az aszalt gyümölcsöket.  Fedő alatt pároljuk fél puhára, ekkor mehet bele a reszelt alma. Amikor már majdnem kész, fedő nélkül elpárologtatjuk a levét.

Rozmaringos héjában sült krumpli
Hozzávalók:
pár szem egész krumpli
rozmaring

bors
olívaolaj

Elkészítés:
Ebben az esetben jobb, ha vékony héjú krumplit választunk, és nem árt, ha friss is. Tegyük a hurka, kolbásszal a sütőbe, nem baj, ha a sütő legaljára kerülnek egy alufóliával bevont tepsibe. Süssük addig, amíg a hurkák sülnek. Ezután vágjuk ketté, sózzuk és borsozzuk, szórjuk meg rozmaringgal és locsoljuk meg olívaolajjal. Tegyük vissza még 10 percre, de most már mehet a grillezés, vagy gázsütőnél legfelülre.




1 megjegyzés:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...