Koskacukor: Pesto linguine

2014. január 21., kedd

Pesto linguine

Annyira örülök az új gépemnek, hogy most megint kaptam egy új lendületet főzés és sütés terén. Talán ez annak is tudható be, hogy amíg a gép végzi a dolgát, addig rendet teszek a konyhába és már kezdhetek is a következőnek, így nem olyan megterhelő. Nem gondoltam volna, hogy ekkora segítséget fog jelenteni.
Durumlisztből készítettem széles metéltet. A gépem ennél szélesebbre nem tudja vágni, legközelebb lehet, hogy a késes módszert használom, mert nem voltam egészen elégedett. Talán egy diós vagy mákos tésztához tökéletesen illik, de ehhez egy szélesebb jobb lett volna.
Akkor nézzük mi is került a pestós mártáshoz és hogyan is készítettem a tésztát.

Durum tészta
Hozzávalók:
20 dkg durumliszt
kevés víz

+ kevés fehér liszt

Elkészítés:
A durumlisztből tojás nélkül készíthetünk tésztát, csak víz hozzá adásával. Apránként adjuk hozzá és gyúrjunk kemény tésztát belőle. Fóliába csomagolva szobahőmérsékleten hagyjuk pihenni 2 óra hosszát.
Vágjuk 5-6 darabra és egyesével kezdjük el nyújtani. Először a tésztanyújtó 3-as fokozatát használtam. Ezután liszteztem (ekkor már fehér lisztet használtam) összehajtottam úgy, hogy 1/3-ig balról jobbra, illetve jobbról balra is és nyújtottam ismét. Ezt egymás után 4-szer még megismételtem. Utána következett egyszer a 4-es fokozat, majd a 6-os. Mindkét oldalát beliszteztem és a széles metélt készítőbe helyeztem. Konyharuhára terítve várta a kifőzést.

Forrásban lévő sós vízbe 5 perc alatt készre főztem.






Pesto mártás
Hozzávalók (25 dkg tésztához):
6 evőkanál kész pesto (lehet készíteni is, ha lesz friss bazsalikomom, akkor maradok a házinál most boltit használtam)
2 dl száraz fehérbor
2 gerezd fokhagyma
1 kis fej vöröshagyma
2 ek. olívaolaj
30 g parmezán
só, bors

Elkészítés.
A vöröshagymát és a fokhagymát megpucoltam, feldaraboltam apróra. Kevés olívaolajon megdinszteltem, ráöntöttem a fehérbort, majd 2-3 percig forraltam. Hozzá kanalaztam a pestot és a parmezánt. A végén ízesítettem sóval és borssal.








Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...