Koskacukor: Rozmaring és kakukkfüves csirkecombok vele sült krumplival és almával, sült fokhagyma mártogatóssal

2014. január 7., kedd

Rozmaring és kakukkfüves csirkecombok vele sült krumplival és almával, sült fokhagyma mártogatóssal

Ez az ebéd pillanatok alatt született meg a gondolatomban. A terv az volt, hogy bármi, ami illik a sült fokhagyma mártogatós mellé. Igen, tudom … fura. Általában fordítva szokott lenni, de valamelyik nap megláttam  Colors in the Kitchen blogon, ahol egyébként rengeteg finomságra lehet lelni, tehát úgy döntöttem ezt ki kell próbálni. Fokhagyma rajongók vagyunk, a spenótot is úgy szeretjük, jó fokhagymásan. :)
Kicsit hosszú lett a cím, de így van benne minden. :)
Nem kell vele sokat foglalkozni, egyszerű és még is isteni íze van. A páromat is sikerült lenyűgöznöm vele.









Rozmaring és kakukkfüvez csirkecombok vele sült krumplival és almával
Hozzávalók ( 2fő):
5 db csirke alsócomb
3 közepes krumpli
4 gerezd fokhagyma
1 nagy alma
só, bors
rozmaring, kakukkfű
olívaolaj
2 ek. frissen facsart citromlé

Sült fokhagyma mártogatós
Hozzávalók:
75 g joghurt
150 g tejföl
3 nagy fej fokhagyma
só, bors
25 ml olívaolaj
kevés citromlé

Elkészítés:
A csirkecombokat megpucoltam, megmostam, jól besóztam és borsoztam. Egy közepes tepsibe egymás mellé fektettem őket. A krumplit meghámoztam, majd négybe vágtam, az almát pedig nagyobb kockákra. A csirkecombok közé ment a megpucolt fokhagyma, a tepsi két szélére pedig a krumpli és az alma felváltva. Ezeket is megsóztam egy kicsit, majd bőven rozmaringgal és kakukkfűvel mindent ami a tepsibe volt.
Meglocsoltam olívaolajjal, alá öntöttem kb. 1 dl vizet és fólia alatt sütöttem 1 órán keresztül 200°C-on. Ezután levettem a fóliát, meglocsoltam mindent a saját szaftjával és további 20 percig sütöttem fólia nélkül.

Közben készült a sült fokhagyma is. Egy kicsi tepsibe tetettem sütőpapírt, erre mentek a fokhagyma fejek, aminek a végeit levágtam. Kb. 30-35 perc alatt sültek meg, közben megfordítottam nehogy megégjen. Miután kész lett, hagytam kihűlni. Turmixgépbe tettem a megpucolt, kinyomkodott puha fokhagymát, hozzáöntöttem az olívaolajat és pépesre turmixoltam. Hozzáöntöttem a joghurtot és a tejfölt, még egy pici turmix, ízesítettem és kész is. Isteni!
Köszönöm szépen a receptet, ezt többször elfogom készíteni, akár nyári grillezések mellé is tökéletes lehet.

2 megjegyzés:

  1. örülök, hogy ízlett a sült fokhagymás mártogatós! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Mi az hogy! Isteni volt és az a jó benne, hogy sokféle ételhez passzol! :)

      Törlés

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...