Koskacukor: Vaníliás karika

2014. január 21., kedd

Vaníliás karika

Amikor kicsi voltam egyik legnagyobb kedvencem volt a vaníliás karika a győritől. :)
Azt hiszem sikerült visszaidézni a gyerekkoromat ezzel a keksszel és ezt Ildinek köszönhetem, hiszen az ő receptje alapján készítettem el és meg kell hagyni az eredetinél is finomabb. Ezt mondjuk nem is nehéz elérni, mert sajnos manapság már mindennek romlik a minősége.
Ilditől rendeltem korábban egy gyönyörű naptárat. A januári hónapra ez a fotó és recept jutott. Addig-addig szemeztem vele, hogy kötelező volt elkészítenem. Nem bántam meg...
Szinte semmit nem módosítottam, csak picit egészségesebbé tettem, amihez már hozzá szokhattatok, mert igyekszem mindig így sütni, főzni.

Köszönöm szépen Ildi a receptet!


Vaníliás karika
Hozzávalók (18 db-hoz):
75 g zabliszt
75 g keményítő
1 tojássárgája
60 g porcukor (nyírfacukorból)
1 tk. vaníliakivonat
90 g vaj
1/2 tk. sütőpor
kevés reszelt citromhéja

100 g étcsokoládé (nálam most 50%-os)
1 g kakaóvaj




Elkészítés:
A száraz anyagokat mérjük ki egy tálba és a vajjal morzsoljuk össze. Ezután reszeljük hozzá a citrom héját, öntsünk hozzá egy kis vaníliakivonatot és üssük hozzá a tojás sárgáját. Gyúrjuk össze gyors mozdulatokkal és fóliába csomagolva tegyük a hűtőbe min. 2 órára.
Felhasználás előtt 20 perccel vegyük ki a hűtőből. Nyújtsuk ki a tésztát kb. 6 mm vékonyra és szaggassuk ki. Találtam nagyobb és kisebb karikákat illetve virág formájút is, hogy egy kicsit változatos is legyen. :) Előmelegített 200°C-os sütőbe kb. 10 perc alatt süssük készre. Csak addig szabad bent hagyni, amíg egy kis színt kap, nehogy kiszáradjon.
Rácsra helyezve hagyjuk kihűlni.
A csokoládét gőz felett olvasszuk fel 40°C-ra, majd hűtsük vissza 36-37°C-ra és adjuk hozzá a kakaóvajat. Mártogassuk bele a karikákat, helyezzük sütőpapírra és hagyjuk megszáradni. Én most szilikonos ecsettel kentem rá, hogy csíkos mintás legyen az alja. :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...