Koskacukor: Choco macaron

2014. március 23., vasárnap

Choco macaron

Annyi macaron-t láttam a héten, hogy én is kedvet kaptam. Szerencsém volt, mert még karácsonyról maradt itthon mandulám, amit ledaráltam illetve minden más volt itthon hozzá. Ráadásul a tojásfehérjém is legalább 5 napos volt már és úgyis kellett volna vele kezdenem valamit.
Első próbálkozásra azt kell mondanom büszke vagyok magamra. Bár szebb is lehetett volna, de a habzsákomhoz sem volt kerek cső, így elég nagy kupacok jöttek ki belőle cső nélkül. De sebaj. Tanulásnak ez is megtette. Legközelebb már ügyesebb leszek.
Egyébként soha nem ettem még és már nagyon kíváncsi voltam, hogy milyen lehet, bár gondoltam valamennyire hasonlít a habcsókra, csak nincs annyira kiszárítva. Százszor finomabb lett csak ellenkezik az elvemmel, mert annyi cukrot tartalmaz, hogy sajnos nem kell sűrűn elkészíteni. Viszont ajándéknak, mint a bonbon tökéletes lehet.
A recept szerintem mindenhol hasonló és ezt lehet variálni, amit később fogok is, most maradtam az alapnál. Farkas Vilmos macaron alapreceptje alapján készítettem illetve több helyen olvastam, hogy a szirupos változatnak nagyobb az esélye, hogy sikerülni is fog.



Macaron alaprecept
Hozzávalók:
150 g mandulaliszt (finomra darált mandula)
150 g porcukor
55 g tojásfehérje

150 g kristálycukor
38 ml víz

55 g tojásfehérje 

Elkészítés:
A mandulalisztet vagy a finomra őrölt mandulát szitáljuk át, majd keverjük ki 55 g tojásfehérjével.
A vizet a kristálycukorral főzzük fel 118-120°C-ig, közben a másik 55 g tojásfehérjét kezdjük lassan felverni habnak, amikor már majdnem kész, de még nem túl kemény a hab kezdjük el hozzá csurgatni a forró cukorszirupot. Ezután habosítsuk tovább nem túl kemény habbá. 1/3 részét adjuk a porcukros mandulához, keverjük jól el, majd jöhet maradék. A végére folyósabb masszát kell, hogy kapjunk.
Töltsük habzsákba és zsírpapírral bélelt gáztepsire nyomjunk egymás mellé, kicsit távolabbra egymástól 10 ft-os nagyságú korongokat, még úgyis terülni fognak. Ezután verjük egy kicsit az asztalhoz, hogy a buborékok kijöjjenek belőle. Hagyjuk száradni 45-50 percig. Illetve ellenőrizzük le, hogyha a tetejéhez hozzáérünk nem ragad az ujjunkhoz.
Előmelegített 150°C-os sütőbe szárítsuk kb. 10 percig. Hagyjuk kihűlni, majd töltsük meg a kívánt krémmel.

Csokoládé ganache
Hozzávalók:
50 g tejcsokoládé
50 g étcsokoládé (60%-os)
100 ml állati tejszín

Elkészítés:
A tejszínt forrósítsuk fel, majd öntsük a darabokra tört csokoládéra és addig keverjük, amíg a csoki teljesen el nem olvad. Hagyjuk kihűlni és így töltsük a meg vele a macaronokat.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...