Koskacukor: Szilvalekváros bukta

2014. március 22., szombat

Szilvalekváros bukta

Régóta készülök buktát sütni, mert szeretek mindig valami újat kipróbálni. Anyukám isteni szilvalekvárt készített nyáron, aminek nagyon selymes, krémes, de mégis kicsit kemény állaga van. Pont buktába való.
"Barbi konyhájában" találtam egy fantasztikus túrós kelt tésztát, amiből ő is buktát készített. Maradt még egy kis túróm, így gondoltam kipróbálom én is.
A bukta formázásán van még mit gyakorolnom, illetve kicsit hosszúkásra is sikerültek, de úgy érzem lesz még alkalom a próbálkozásra, mert nagyon ízlett. Pompás reggeli egy bögre teával vagy tejjel.
A recept arányain módosítottam, mert kevesebbet készítettem.

Köszönöm szépen Barbi a receptet!










Szilvalekváros bukta
Hozzávalók (8 db):
200 g tk. tönköly búzaliszt
100 g fehér liszt
200 g házi túró
2 ek. nyírfacukor
2 tojás
30 g olvasztott vaj
25 g élesztő
1 dl langyos tej
1 tk. cukor
egy csipet só

Töltelék:
házi (nem folyós) szilvalekvár

Tetejére:
1 tojás
+ porcukor

Elkészítés:
A cukrot és a morzsolt élesztőt keverjük el a langyos tejjel és hagyjuk 15 percet, amíg felfut.
A liszteket mérjük ki egy tálba, adjuk hozzá az összetölt túrót, a tojásokat, a csipet sót és a felfuttatott élesztőt. Kezdjük el összeállítani a tésztát, dagasszuk egy kicsit, majd fokozatosan adjuk hozzá a vajat. Közepesen lágy tésztát gyúrunk belőle. Lisztezett tálba hagyjuk duplájára kelni.
Lisztezett nyújtódeszkára borítjuk és kinyújtjuk kb. 0,5 cm vastagságú téglalap alakúra. 8 részre osztjuk. Így egy kicsit nagyobb buktákat kapunk, de ha kisebbeket szeretnénk, akkor vágjuk kisebb kockákra.
Töltsük meg lekvárral, a széleit hajtsuk be egy kicsit és tekerjük fel. Sütőpapírral bélelt tepsibe sorakoztassuk egymás mellé úgy, hogy kb. 1 cm hely legyen közöttük.
Kenjük meg vajjal az oldalait, hogy könnyebben legyen szétszedni sütés után. (Ezt én elfelejtettem, ezért maradt a kés :) )
Takarjuk le és hagyjuk ismét duplájára kelni. (Kb. 20 perc)
Ez idő alatt melegítsük elő a sütőt 180°C-ra.
A megkelt buktákat kenjük le egy felvert egész tojással. Tegyük a sütőbe és süssük kb. 20-25 percig, amíg aranybarna lesz a teteje.
Miután hűlni hagytuk szórjuk meg bőségesen porcukorral.

2 megjegyzés:

  1. Brigitta, nekem nagyon tetszenek ezek a hosszú bukták is, és nagyon örülök, hogy kipróbáltad! Köszönöm szépen, hogy megírtad! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Aranyos vagy Barbi! Örülök, hogy így is tetszenek, nagyon fini volt! :)

      Törlés

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...