Koskacukor: Kávékrémes-fehércsokis piskóta

2014. április 6., vasárnap

Kávékrémes-fehércsokis piskóta

A Nők lapja konyha desszert külön számából szerettem volna most választani valamilyen süteményt, mert annyi finomságra leltem, de nem volt még alkalmam belőle sütni. A választásom a kávékrémes-fehércsokis piskótára esett, egyrészt gyorsnak tűnt és elronthatatlannak. Természetesen voltak egy kis fenntartásaim, mert a krémbe 20 dkg margarint/vajat írt, de nem szeretjük a vajas krémeket, illetve lehet benne, de nem ilyen töményen. Mascarpone-val helyettesítettem, illetve az instant dolgoktól is rosszul vagyok (csak piskótába), inkább főztem egy kávét és annyival kevesebb tejet adtam a krémhez. A tetejére fehércsokis ganache-t tettem, mivel annyira pihe-puha, krémes volt az egész süti állaga, hogy úgy döntöttem ez is legyen kicsit lágy és selymes.
Annyira finom lett, hogy szeletelés közben rögtön elfogyott 4 kocka. :) Ami megmaradt mára még finomabb volt és szelhetőbb, bár rétegezés után mélyhűtőbe tettem, mert csupán 1 órám maradt a szeletelésig és ennyi idő alatt nem dermedt volna meg a krém a hűtőbe. Tanulság: érdemes egy nappal korábban elkészíteni, mert az ízek jobban összeérnek és szebben lehet szeletelni, a teteje is szép marad.




Kávékrémes-fehércsokis piskóta
Hozzávalók (16 kocka - 25x25 cm tepsihez):
Fehér piskótához:
3 tojás
60 g liszt
60 g cukor
1 kk. sütőpor

Kakaós piskótához:
3 tojás
50 g liszt
20 g holland kakaó
60 g cukor
1 kk. sütőpor

Kávékrémhez:
1,5 dl fekete kávé
3,5 dl tej
40 g vaníliás pudingpor
3 tojás sárgája
15 dkg cukor
200 g mascarpone
70 g puha vaj

Tetejére:
100 g fehércsokoládé
1 dl tejszín (lehet kevesebbet is, ha nem szeretnéd, hogy nagyon folyékony legyen)

Elkészítés:
Melegítsük elő a sütőt 180°C-ra.
A piskótákhoz válasszuk ketté a tojásokat. Mérjük ki egy kis tálba a lisztet, a sütőport illetve a kakaósnál a kakaót. A tojások sárgáját keverjük ki a cukor 1/3-ával, a maradékkal verjük fel a tojásfehérjét.
A felvert habhoz adjuk hozzá a tojások sárgáját, majd szitáljuk hozzá a lisztes keveréket. Óvatosan forgassuk össze, hogy ne törjön össze a hab.
Vajazott, lisztezett tepsibe simítsuk bele, majd tegyük a sütőbe 12-14 percre. Figyeljük folyamatosan, mert gyorsan sül. Tűpróbával ellenőrizzük, hogy átsült e.
Amikor kész vagyunk mind a két lappal, rácsra téve hagyjuk kihűlni.
A krémhez forraljuk fel a tejet a kávéval és a cukorral, 1 dl hagyjunk ki, amivel kikeverjük a pudingport és a tojások sárgáját. Amikor felforrt, öntsük hozzá a pudingos keveréket és sűrítsük be. A végén már vegyük alacsonyabbra a lángot, nehogy véletlen megfőzzük a tojásokat. :)
Fedő alatt hűtsük ki! Keverjük ki jól a mascarpone-val és a vajjal.
Tegyük alulra a fehér piskótát, kanalazzuk rám a krém 2/3át, helyezzük rá a kakaós tésztát, majd a maradék krémet.
A tejszínt melegítsük fel, törjük bele a fehércsokit. Amikor elolvadt teljesen  csurgassuk a sütemény tetejére. Tegyük hűtőbe és jól hűtsük le!




4 megjegyzés:

  1. Imádom a kávés sütiket! Hasonlóan készül ez a krém is, mint ahogyan én tortába töltöm, szóval érzem, tudom, hogy ez eszméletlen ízkavalkád. Nagyon guszta pedig, ahogy megcsordul a fehércsokis máz, annyira szívesen érte nyúlnék! :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ne is mondd! Magába megtudnám enni a krémet, pedig nem vagyok oda a krémes sütikért. Ez is a rossz cukrász sütemények miatt van, mert mindegyiknek vagy csupa vaj, vagy tejszínhab íze van. De ez a krém....
      Vegyél belőle bátran!!!! :)

      Törlés
  2. Nagyon jó a blogod,szeretek itt böngeszni,es nagyon sok receptet elmentettem.
    Van olyan sütid ami feher liszttel keszul,lehet helyettesiteni tönköly fehér liszttel?Remélem még nagyon sok finomságot fogsz késziteni mindenki örömére.:)))))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen, nagyon aranyos vagy és örülök, hogy ennyire tetszenek a receptjeim! :) Igyekszek mindig valami újat hozni és persze én is szeretek kísérletezni a konyhába. Bármit lehet bármilyen liszttel vagy cukorral (ahol nyírfacukrot használok) csak ilyenkor a folyadék mennyiségre kell figyelni, mert általában a tönköly, zab illetve a rozs lisztek picivel több folyadékot vesznek fel.

      Törlés

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...