Koskacukor: Spárga, posírozott tojás és hollandi mártás

2014. április 19., szombat

Spárga, posírozott tojás és hollandi mártás

Sok blogger társamnál láttam, hogy valahol itt lehet a spárga szezon, csak én nem találkoztam még vele a boltba. De most a húsvéti bevásárlás alkalmával azt vettem észre, hogy mindenhol ott figyel a fehér és a zöld spárga. Egyből landolt is a kosárba. Nem kellett sokáig gondolkodnom, hogy mi is lesz a vacsora. Úgyis kísérletezni akartam és most bevállaltam két új dolgot is. Az egyik a posírozott tojás a másik pedig a hollandi mártás. Soha nem próbálkoztam még egyikkel sem, de ha már rátaláltam az idei első spárgámra, arra gondoltam, hogy megtisztelem ezekkel az újdonságokkal.
Éééés teljes siker!!!! Nem bonyolult, bár nagyon féltem tőle. Aki még nem próbálkozott vele, csak bátran!









Spárga, posírozott tojás és hollandi mártás
Hozzávalók (2 fő):
1 csomó zöld spárga

2 tojás
víz, ecet

Hollandi mártáshoz:
2 tojás sárgája
100 g vaj
2 ek. fehérbor
citrom leve
só, fehérbors

Elkészítés:
A spárgát először is pucoljuk meg. Burgonya hámozóval a legkönnyebb a feje alatt lévő pikkelyeket távolítsuk el illetve a végeit vágjuk le.
Enyhén sós-cukros forrásba lévő vízbe tegyük 10-12 percig főzzük. Akkor jó, mikor még egy kicsit roppanós. Ne főzzük túl!
A tojáshoz forraljunk fel egy szélesebb fazékba vizet, majd tegyük bele egy evőkanál ecetet. A tojást üssük pohárba. Habverővel keverjünk nagy örvényt, majd a közepébe borítsuk bele a tojást. Így az örvény a tojás fehérjét a sárgája köré tekeri és nem kell vele jóformán semmi mást csinálni csak várni 2-3 percig. Ezután emeljük ki egy lyukas kanállal és tegyük papírtörlőre. Jöhet a következő!
A mártáshoz a tojássárgáját tegyük egy fém tálba, ami illik arra a fazékra, amiben vizet forraltunk. Én ezt úgy csináltam, amikor kész voltam a tojással, öntöttem le a vízből és arra tettem azt a fém tálat, amibe a csokit szoktam temperálni. A tojáshoz adjunk két evőkanál bort, majd gőz fölött keverjük krémesre. Közben a vajat olvasszuk fel, de ne legyen túl forró, inkább lassan folyamatosan keverve. Amikor a tojás kihabosodott, csurgassuk folyamatosan hozzá az olvasztott vajat és gyorsan habverővel kevergetve addig verjük, amíg sűrű krémes nem lesz. Ízesítsük citromlével, sóval és fehérborssal.
A spárgákra helyezzük rá a tojást, majd kanalazzuk rá a kész hollandi mártást.
Kitűnő vacsora!







Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...