Koskacukor: Tavaszi saláta, rántottával

2014. április 9., szerda

Tavaszi saláta, rántottával

Egy könnyű vacsora, friss tavaszi zöldségekkel!
Munka után beszaladtam a zöldségeshez, kicsit feltankoltam a hűtőt. Annyira jó, hogy most már lehet normális magyar uborkát, paradicsomot és retket kapni. Régóta nem vettem már paradicsomot, néha a spanyol koktélt, mert annak legalább volt íze, bár tudom, hogy eléggé vegyszeres lehet, mert három hétig is elállt a hűtőbe és nem penészedett. :) Viszont most már elérhető áron és igen, tényleg paradicsom ízű paradicsomot sikerült vennem. Nah, mondom ebből saláta lesz. Mostanában inkább a joghurtos, zabpelyhes, gyümölcsös vacsikat választottam, mert nem volt kedvem az ízetlen vacsorához. Olyan jó, hogy egyre több magyar és finom zöldséget lehet kapni! Éljen újra a saláta szezon!
Anyutól mindig kapunk tojást, amiről tudom, hogy bio. Ebből próbálunk mindig fogyasztani. Sütinek marad a bolti, ha már nagyon fogyna. Közben pedig húsvétra is kell gyűjteni, mert a jó kis sonka mellé kell a főtt tojás... De várom már... :)








Tavaszi saláta, rántottával
Hozzávalók:
retek
paradicsom
uborka
jégsaláta
kaliforniai paprika
medvehagyma
pár kocka Leerdammer sajt (csökkentett zsírtartalmú, félkemény)

Dresszinghez:
2 ek. extra szűz olívaolaj
1 tk. dijoni mustár
1 ek. fehérbor ecet
1 tk. citromlé
só, bors

2 tojsából rántotta
2 szelet sóban érlelt házi sonka

Elkészítés:
A zöldségeket és a sajtot daraboljuk fel, tegyük egy mélyebb tányérba. A dresszinget keverjük ki egy kis tálba, adjunk hozzá egy kevés vizet, majd öntsük rá az elkészített zöldségekre.
Házi sonkát vágjuk kockára, pirítsuk meg, majd adjuk hozzá a két felvert tojást. Nem szükséges sózni, mert a sonka sós. Szórjuk meg fűszerpaprikával.
Egyszerű, laktató, gyors és finom.









1 megjegyzés:

  1. Nagyon guszta a salid :) A leerdammer sajtot én is szeretem, nagyon finom :) általában fetát v mozzarellát szoktam még saliba tenni!

    VálaszTörlés

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...