Koskacukor: Epres morzsasüti

2014. május 17., szombat

Epres morzsasüti

Tavaly valahogy lemaradtam az eperről. Készült eper lekvár, ettünk sok-sok epret, akkor még volt a kertbe eper palánta, de mivel nem ért be egyszerre túl sok, ezért inkább csak ettük. Ahogy visszaemlékszek a tavalyi évre, nem volt fényes idő az eperre, ezért elég rövid idő alatt lefutott a hazai eper. Később még lehetett kapni import spanyolt és lengyelt, de köszönöm szépen... Egyszer vettem belőle és úgy döntöttem, hogy, majd jövőre lesz újra lehetőség jóllakni jóízű eperből. Bár az idén az import is elég édes volt, de a hazai az mégis csak más. Eljutottam odáig, hogy kiló számra veszem, sőt ismét berendeltünk egy ládával, amiből lekvár fog készülni. A barack és a szilva mellett ez az egyik kedvencünk.
De most jöjjön egy nagyon egyszerű és gyors morzsa süti, aminek a receptjét itt találtam. Természetesen ezt is sikerült egy picit egészségesebbé tennem. :) Nem is én lettem volna. ;)









Hozzávalók (16 kockához, 25x25cm formához):
Tésztához:
3/4 bögre zabliszt
1 bögre tk. tönköly búzaliszt
1/2 graham liszt
1/2 bögre barna cukor
3/4 tk. sütőpor
1/4 tk. só
1/2 citrom reszelt héja
10 dkg hideg vaj
1 nagy tojás

Töltelékhez:
60 dkg szeletelt eper
1/2 citrom leve
1 ek. vaníliás cukor
2 ek. nyírfacukor
4 tk. kukoricakeményítő

Elkészítés:
Egy tálba mérjük ki a liszteket, a cukrot, a sütőport, a sót a citrom reszelt héját. Daraboljuk bele a hideg vajat és üssük hozzá a tojást. Gyors mozdulatokkal dolgozzuk össze a tésztát, de elég csak annyira, hogy éppen összeálljon. Egy 25x25 cm-es tortaformát béleljünk ki sütőpapírral, majd a tészta 2/3 részét nyomkodjuk szét egyenletesen. Nedves kézzel kicsit könnyebb és így jól össze is tapad a tészta. A tölteléket keverjük össze egy tálba, majd kanalazzuk a tésztára és simítsuk el. A maradék tésztát morzsoljuk a tetejére.
Előmelegített 170°C-os sütőbe süssük 45-50 percig.
Az illat garantált és ellenállhatatlan, de várjuk meg míg kihűl és így szeleteljük fel.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...