Koskacukor: Lecsós karaj

2014. május 14., szerda

Lecsós karaj

Annyira vártam már, hogy ízletes paradicsomot és paprikát lehessen kapni, mert amit télen árulnak az gyalázat. Még a salátáktól is elment kedvem, pedig nagyon szeretem. Most már, hogy elég jó áron lehet kapni minden zöldséget és íze is van, szinte minden este vagy salit vagy smoothiet vacsizok. Egyik kedven nyári ebédem a lecsó. Akár egy hétig is tudnám enni, ugyanis ennek is különféle variációi lehet, így szerintem megunhatatlan. Kezdésnek lecsós karaj került az asztalra és az aljára új burgonya került, így megúsztam a külön köret készítését.










Lecsós karaj
Hozzávalók (4 fő):
80 dkg szeletelt sertés csont nélküli karaj
1 kg új burgonya
4 nagy paradicsom
2 nagy fehér paprika
1 nagy vöröshagyma
1 dl száraz fehérbor
só, bors, rozmaring

Elkészítés:
A burgonyát jól mossuk meg, majd karikázzuk fel. Tegyük egy nagyobb jénai vagy tűzálló tál aljára. Szórjuk meg sóval és borssal. A hús szeleteket is sózzuk borsozzuk, majd helyezzük el a burgonya karikák tetején. A paradicsomot, paprikát és a megpucolt vöröshagymát vágjuk vékony karikára és halmozzuk a hús szeletek tetejére. Rozmaringgal szórjuk meg vagy a legjobb használjunk friss rozmaring ágakat, majd locsoljuk meg a fehérborral. Alufóliával lefedve 180°C-os előmelegített sütőbe tegyük be és kb. 1 órán keresztül pároljuk. Amikor már puha a hús, vegyük le a fóliát és emeljük a hőfokot 200°C-ra. Hagyjuk még bent kb. 20 percig. Vigyázzunk a hagyma ne égjen meg!
Semmilyen zsiradékot, olajat nem használtam.







Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...