Koskacukor: Magvas granola joghurttal és eperrel

2014. május 5., hétfő

Magvas granola joghurttal és eperrel

Végre elfogyott a bolti zabpelyhes müzli!
Igaz próbáltam a legjobb fajtát választani, ami cukor mentes és nem csak zabpelyhet és mazsolát tartalmaz, hanem magvakat is illetve másfajta aszalt gyümölcsöket is. Régóta szerettem volna már kipróbálni a házit, de valahogy mindig gyorsan kellett venni egy másikat, amikor már elfogyott, így mindig elmaradt. De most megfogadtam, hogy úgyis van itthon minden hozzá, nem tart semeddig és a tegnapi időjárás még kedvezett is nekem, mert semmit nem lehetett csinálni egész nap. Így született meg a házi magvas granolám. Mivel még az első próbálkozásom, tudom már legközelebb jobban oda kell figyeljek, mert hiába nézegettem a vége felé már jobban pirult, meg sajnos lehet kicsit magasabb hőfokot választottam. Gázsütőnél elég nehéz eltalálni, ha nem a megszokott hőmérsékleten sütünk valamit.
Olyan jó illat volt itthon, hogy a páromat sikerült kicsalnom a szobából, hogy ugyan kóstolja már meg. :) Nincs oda ezekért a "maszlagokért", de mégis rávettem. - De kérem.... tessék abbahagyni, mert így elfogy! :) Ma este vacsira joghurttal és eperrel kínáltam. Azt a visszajelzést kaptam, hogy sokkal jobb, mint a bolti és nem kellett kétszer megkérdezni, hogy jó lesz e, ha ez lesz a vacsora.
Tényleg nagyon finom lett annak ellenére, hogy egy picit jobban megpirult.
Tele van vitaminokkal és rostokkal, vacsorára joghurttal, gyümölccsel ideális lehet. Gondolom nem kell mondani, hogy így legalább tudjuk mennyire cukros illetve nem csak zabpelyhet tartalmaz, hanem különféle magvakat, aszalt gyümölcsöket és olyan arányba, amilyenbe mi szeretnénk.
Légmentesen tárolva 2-3 hétig is eláll. De szerintem ennél hamarabb el fog fogyni. :)







Magvas granola
Hozzávalók:
2 bögre zabpehely
1 bögre darabolt dió
1/4 bögre lenmag
1/4 bögre napraforgó mag
1/4 bögre tökmag
1/2 bögre mazsola

1/4 bögre olívaolaj
2 ek. méz
2 ek. barna cukor
2 ek. házi alma lekvár (helyettesíthető 100%-os almalével vagy alma pürével)
1 tk. fahéj

Elkészítés:
Az olívaolajat a cukorral és a mézzel addig kevergessük tűz felett, amíg egyneművé nem válik. Adjuk hozzá a lekvárt és a fahéjat. Jól keverjük meg.
Egy nagyobb tálba mérjük ki a zabpelyhet, a diót, a magokat és a mazsolát, majd öntsük hozzá a cukros keveréket. Forgassuk össze.
Egy gáztepsit béleljünk kis sütőpapírral, halmozzuk rá a masszát és osszuk el egyenletesen.
Előmelegített 150°C-os sütőbe 45-50 percig pirítsuk úgy, hogy negyed óránként nézzünk rá és forgassuk meg egy lapát segítségével.
Hagyjuk teljesen kihűlni, majd légmentesen zárható dobozba tároljuk hűvös helyen.



Joghurttal és eperrel rétegezve kínáltam!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...