Koskacukor: Túrógombóc eperszósszal

2014. május 19., hétfő

Túrógombóc eperszósszal

Pénteken Szegeden voltam dokinál, bár sok értelme nem volt, mert megint nem sikerült egy lépést sem előre tenni. Annyira aranyos volt, hogy közölte velem 2 és fél óra várakozás után, hogy igazából neki már nem itt lenne a helye és siet úgyhogy, miután konzultáltam egy másik orvossal, akkor jöjjek már vissza hozzá júniusba és újra átbeszéljük. Sajnos nem értem ezt az egész egészségügyet ebbe az országba, de én már nem csodálkozom semmin. Ez a nap is csak arra volt jó, hogy meglátogattam a cukrászdiszkontot, bespájzoltam egy-két dolgot. Viszont miután haza értem nem sok időm maradt a főzésre. Farkas éhességemben gyorsan elkészítettem a borsó levest, majd egy tányérral rögtön be is vágtam. Csak ezután álltam neki a gombócoknak, mert a fotózáshoz azért ilyen éhesen nehéz hozzá látni. :) Korán reggel hozott nekem anyu friss túrót a piacról, így időbe bekevertem. Nem panaszkodom, mert tényleg gyorsan elkészült az ebéd, ami már majdnem uzsonna lett. :)
A zöldségesnél bevásároltam eperből, ami annyira illatozott, hogy egyszerűen nem is tudtam volna ellenállni.
Annyira édes volt, hogy még cukrot sem kellett nagyon hozzá adjak. Na, de most már megosztom Veletek, hogyan is készítettem.








Túrógombóc eperszósszal
Hozzávalók:
Túrógombóchoz:
1/2 kg túró
12 dkg búzadara
4 kisebb tojás
pici só

teljes kiőrlésű zsemlemorzsa a kész gombócokhoz

Eperszószhoz:
1 kg eper
1/2 dl víz
2 ek. eper ízű pudingpor
2-3 ek. nyírfacukor

Elkészítés:
A túrógombóc hozzávalóit állítsuk össze legalább 2 órával hamarabb mint, ahogy ki szeretnénk főzni.
Addig készítsük el az eperszószt. Pucoljuk meg az epret, vágjuk félbe vagy negyedekre, majd lassú tűzön kezdjük el főzni a hozzáadott cukorral, mintha lekvárt készítenénk. Ahogy látjuk már rajta, hogy megpuhult, turmixoljuk össze. A vízzel keverjük ki a pudingport, majd sűrítsük be. Azért figyeljünk oda, ne legyen puding állagú, hiszen szószról beszélünk.
A búzadara miután megdagadt a túróban, készítsünk gombócokat. Forró enyhén sós vízbe főzzük ki, majd pirított zsemlemorzsába forgassuk meg.
Tálalásnál jól locsoljuk meg az eperszósszal. Mivel nem annyira édes, így egyáltalán nem olyan, mintha desszertet ennénk. Nagyon finom, enyhén savanykás, könnyű ebéd.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...