Koskacukor: Diós amerikai palacsinta, dió olajjal és édesharmat mézzel

2014. július 11., péntek

Diós amerikai palacsinta, dió olajjal és édesharmat mézzel

Nyaralás alatt volt időm gondolkodni és ötletet gyűjteni, hogy mit is készíthetek itthon, az ott megszerzett dolgokkal. Azt hiszem egy darabig még ezzel fárasztok mindenkit, de szerintem nem veszi zokon senki. :)
Nagyon finom őrségi dió olajat szereztem be, ami akár egy diós palacsintához is tökéletes lehet. Egyébként maga az ötlet, hogy palacsinta sütésnél dió olajat használjak sógoromtól kaptam, amit egyből tovább kombináltam és így született meg ez az extra diós, ízletes palacsinta.
Édesharmat mézzel locsolva fogyasztottuk. Ezt is ott szereztem, ahol kinéztem az akác mézet. Mivel sok helyen úgy adják el a mézet, hogy akácnak nyilvánítják, ezért óvatosan vásárolok. De ebben most megbíztam, a színe és az íze is tökéletes. Megláttam ezt az édesharmat mézet, amiről még nem hallottam és miután megkóstoltam, azt mondtam, hogy ebből kell nekem is.
Az édesharmat mézet emlegetik még erdei mézként is, ami valójában úgy készül, hogy a méhecskék az erdei növények (tölgy, gesztenye, fenyő, fűz, feketedió ...) levelein található mézharmat összegyűjtéséből állítják elő, ezért virágpor tartalma jelentéktelen. Ásványi anyag tartalma viszont rendkívül magas (vas és réz) és különleges aromája egyedülálló a mézfajták között. Légúttisztító és idegnyugtató hatása is ismert. Nagyon sötét színű, enyhe illatú, markáns ízű méz.
Forrás: mezbarlang.hu







Diós amerikai palacsinta, dió olajjal és édes harmat mézzel
Hozzávalók (8db):
2 tojás
10 dkg tk. tönköly búzaliszt
10 dkg zabliszt
5 dkg aprított dió
1 tk. sütőpor
1 tk. cukor
1 csipet só
2,5 dl tej
1 ek. dió olaj

Sütéshez:
dió olaj

Tetejére:
édesharmat méz

Elkészítés:
A tojást keverjük habosra, majd adjuk hozzá a kimért liszteket, a sütőport, a cukrot a sót és jól keverjük ki. Apránként öntsük hozzá a tejet és így keverjük tovább, amíg csomómentes nem lesz. Adjuk hozzá az aprított diót és a dió olajat.
Dió olajjal vékonyan kikent palacsinta sütőbe tegyünk egy fél merőkanállal és süssük meg mind a két oldalát.
Édesharmat mézzel fogyasztva isteni. Természetesen lekvárral, vagy juharsziruppal is tökéletes.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...