Koskacukor: Édes morzsás zsemle

2014. július 30., szerda

Édes morzsás zsemle

Pár hete rátaláltam egy lengyel blogra, ahol nagyon sok finomságokra találtam és egy pár receptet már össze is gyűjtöttem. Felfedeztem újabb ételeket, így sikerült megint ötletekkel gazdagodnom. Nem ismerem a lengyel konyhát, de most már ezt is kifogom próbálni. Ezeket az édes morzsás zsemléket is itt találtam, de természetesen megpróbáltam ezt is egészségesebben elkészíteni. Nagyon finom puha még másnap is. Magába, vagy joghurttal, lekvárral, mézzel kitűnő reggeli.








Édes morzsás zsemle
Hozzávalók (8db-hoz):
300 g tk. tönköly búzaliszt
100 g rozsliszt
100 g fehér liszt
40 g cukor
2 ek. tejpor
1 tojás
kb. 2,5 dl langyos tej
1 kk. só
20 g élesztő
40 g olvasztott vaj

Morzsához:
2 ek. tk. tönköly búzaliszt
2 ek. nyírfacukor
15 g hideg vaj

Továbbá:
1 tojás

Elkészítés:
Először morzsoljuk 1 dl tejbe az élesztőt, keverjünk el benne 1 teáskanál cukrot és tegyük félre 15 percre.
A liszteket mérjük ki egy tálba, adjuk hozzá a maradék cukrot, a tejport, a tojást az olvasztott vajat és a felfuttatott élesztőt. A maradék tej hozzáadásával dagasszunk belőle rugalmas tésztát. Kelesztő tálba téve 40 percre hagyjuk szobahőmérsékleten. Amikor a duplájára kelt, finoman gyúrjuk át még egyszer, majd osszuk nyolc egyenlő részre. Formáljunk mindegyikből zsemlét úgy, hogy markunkba vesszük és kintről befele húzzuk körbe-körbe a tésztát, majd a kezünk élével a munkalapra téve gömbölyítünk rajta egy kicsit.
Sütőpapírral bélelt tepsibe helyezzük és letakarva duplájára kelesztjük.
A morzsához tegyük egy kis tálkába a lisztet és a cukrot, majd a kockára vágott hideg vajat és morzsoljuk össze.
Felvert tojással megkenjünk mindegyik tetejét, majd megszórjuk édes morzsával.
Előmelegített 180°C-os sütőbe 20-22 perc alatt aranybarnára sütjük.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...