Koskacukor: Sajtos, tejfölös prósza

2014. július 10., csütörtök

Sajtos, tejfölös prósza

Nyaralás alatt megismerkedtem kétféle akár köretnek, akár magában is ehetőnek mondható étellel a prószával és a dödöllével. Felénk nem nagyon ismert, soha nem készítettem és nem is ettem egyiket sem. Kár volt eddig kihagyni. Nálam a prósza volt a nyerő reggeli. Most én is elkészítettem vacsorára és sikerült eltalálnom az arányokat úgy, hogy az íze szinte teljesen olyan volt, mint amilyet az Őrségben kínáltak nekünk. Felvettem a kedvenceim közé. :)
Egyébként számos változata van és sok helyen máshogy is nevezik, közismert neve még a tócsni vagy a lapcsánka, röszti, de ahogy eltérő a neve, úgy máshogy is készítik.





Sajtos, tejfölös prósza
Hozzávalók (4 db):
300 g burgonya
100 g tk. tönköly búzaliszt
250 ml aludttej
1 kk. só
1 kis marék apróra vágott snidling
kevés olívaolaj

Tetejére:
tejföl
sajt

Elkészítés:
A burgonyát reszeljük le sajt reszelőn, majd rögtön tegyük az aludt tejbe. Keverjük hozzá a lisztet és a sót, majd adjuk hozzá az apróra vágott snidlinget, de ez lehet akár vörös-, lila- vagy akár medvehagyma is.
Kenjünk ki vékonyan olajjal egy palacsinta sütőt, majd miután felhevült tegyünk egy merőkanállal a közepére. Habkártya segítségével simítsuk el egyenletesen és süssük készre mind a két oldalát hasonlóan, mintha palacsintát sütnénk, csupán egy kicsit több időre van szükség. Kettéhajtva, tejföllel meglocsolva és reszelt sajttal tálaljuk.






8 megjegyzés:

  1. Nagyon étvágygerjesztő ez a finomság. Még én sem kóstoltam sohasem. Már csak egy kérdésem lenne, hogy az aludttejet Te készítetted házilag? Sürgősen fel kell kutassak egy házi tej lelőhelyet itt a közelben :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi szépen! Igazából anyunál pont volt és kértem tőle, de annyit szokott csinálni, hogy a házi tejet kisebb üvegekbe teszi és kint hagyja a konyhába, míg meg nem alszik, ezután hűtőbe tárolja. Allergiás a bolt tejre, igazából szerintem a benne lévő tartósító szerre és ő többnyire csak házi tejtermékeket eszik. Így nála mindig van. De tényleg egyszerű és most megint meleg lesz, úgyhogy pont aktuális lesz. ;)

      Törlés
    2. Köszi, mindenképpen kipróbálom ha kapok házi tejet :-)

      Törlés
    3. Szerintem tuti ízleni fog, és feltétlen házi aludttejjel próbáld ki! Szerintem úgy az igazi. Már anyumnak mondtam, hogy hétvégére kérek egy adaggal. :)

      Törlés
  2. Hű, istenien néz ki, nem ettem még én sem, de vittem a receptedet, lehet ez lesz a holnapi reggelink:-)))))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Örülök, hogy tetszik, egyébként tényleg nagyon gyorsan kész van, ideális reggeli. :)

      Törlés
  3. Másmilyen liszttel is jó? Nagyon guszta.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Természetesen bármilyen liszttel jó, még ha valaki paleozik akkor akár tökmag liszttel is nagyon finom lehet. :)

      Törlés

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...