Koskacukor: Töltött paprika - Blogkóstoló 17. fordulóra

2014. július 18., péntek

Töltött paprika - Blogkóstoló 17. fordulóra

Úgy emlékszem, hogy mostanában lemaradtam a blogkóstolásról, mert mindig későn veszem észre, pedig szinte minden este felröppenek egy kicsit a netre szétnézni, hogy ki milyen finomat főzött.
Ezennel Márti: Hogy megtudjuk nézni blogjáról főzhettem. Korábban nem jártam még nála, pedig sok olyan étellel találkoztam, amit mi is szívesen eszünk, így a töltött paprika is. Az idén még nem készült és amikor ezt megláttam, kihagyhatatlannak találtam. Nagyon szeretjük a paradicsomos húsgombócot és amikor már a zöldségesnél nem fóliás paprikát lehet kapni, akkor gyakrabban készítek lecsót is. Bár én is hasonlóan készítem mégis azért, ha van egy jó receptünk az sosem gond. Legutóbb, ami tavaly volt árpagyöngyöt használtam rizs helyett, de most maradtam Márti verziójánál.
Köszönöm szépen Márti az ötletet, nagyon jó kis ebédünk volt. Örültem, hogy megismerhettem a blogodat.







Töltött paprika
Hozzávalók ( 8-9 db paprikához):
8-9 db fehér paprika
70 dkg darált sertéshús
7 dkg rizs
1 fej vöröshagyma
3 gerezd fokhagyma
só, bors
fűszerpaprika
majoránna
1 liter házi paradicsomlé
3 ek. olívaolaj
3 csapott evőkanál tönkölyliszt
1 csomó zeller zöldje

Elkészítés:
A vöröshagymát vágjuk nagyon apróra és adjuk a húshoz. Törjük hozzá a fokhagymát, majd fűszerezzük ízlés szerint. Keverjük jól össze, majd tegyünk ugyanígy a rizs hozzáadásával.
A paprikákat csumázzuk ki és töltsük meg mindegyiket. Helyezzük egy nagyobb lábasba, a lényeg, hogy ne legyenek egymás tetején, inkább egymás mellett.
Öntsük rá a paradicsomlét, tegyük hozzá a zeller zöldjét és fedő alatt főzzük addig, amíg a rizs meg nem fő.
Amikor már úgy látjuk, hogy kész van, készítsük el a rántást.
Az olívaolajat hevítsük fel, kanalazzuk bele a lisztet és pirítsuk meg egy kicsit, majd a kész töltött paprikán lévő paradicsom levéről vegyünk le kb. 2 dl-t és adjuk a rántáshoz. Keverjük simára, majd öntsük vissza a töltött paprikához. Óvatosan forgassuk meg a fakanalat, forraljuk fel ismét és már kész is.
Friss petrezselyemzölddel tálaljuk.









2 megjegyzés:

  1. Örömmel látlak máskor is, ha tényleg benézel! :)

    Holnap épp töltött paprikát főzök, barnarizzsel. Húsost és vegánt is! :)

    VálaszTörlés

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...