Koskacukor: Belga gofri

2014. augusztus 25., hétfő

Belga gofri

Ritkán készül nálunk gofri, pedig szeretjük és kísérletezni is szeretek vele. Mindig újabb recepteket próbálok ki, bár azért az én kedvencemet úgy érzem megtaláltam még a múltkor, aminek a receptjét itt meg is osztottam veletek. Ez is egy hasonlóan készül, de sokkal több vajat tartalmaz, ettől nehezebb is lett a tészta és nekem nem hasonlított egyáltalán a gofrira. Ettől függetlenül finom volt, de maradjunk annyiban, hogy nekem nem ez a kedvencem. Aki szereti a kicsit tömörebb, szaftosabb tésztákat azoknak kifejezetten ajánlom!
Az eredeti recept itt található, aminek a mennyiségét lecsökkentettem, mert egy kicsit sok lett volna nekünk.






Belga gofri
Hozzávalók (9db-hoz):
185 g teljes kiőrlésű tönköly búzaliszt (eredetileg fehér liszt)
100 g szobahőmérsékletű vaj
80 g cukor (eredetileg 120 g)
75 ml tej
15 g friss élesztő
1 tojás
1 tojás sárgája

Elkészítés:
A vaj kivételével minden dolgozzunk össze, majd hagyjuk fél órát pihenni. A vajat vágjuk apró kockára és így adjuk hozzá, majd keverjük át a tésztát annyira, hogy a vaj ne nagyon maradjon benne egészben.
A gofri sütőt első alkalommal spricceljük meg egy kis olajjal, továbbiakban már nem szükséges, mert kisül annyi vaj a tésztából, hogy tuti nem tapad le!
Egy-egy evőkanállal tegyünk a közepére, kicsit húzzuk széjjelebb a tésztát, de nem kell, hogy kitöltse az egész felületet. Csukjuk le, de nem zárjuk össze, így magától megemelkedik egy kicsit, amennyire megkel a tészta.
Papírtörlőre sorakoztattam, így ami kisült belőle vaj azt felszívta. Porcukorral meghintve, lekvárral vagy mogyorókrémmel kínálják!






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...