Koskacukor: Görög tésztasaláta

2014. augusztus 24., vasárnap

Görög tésztasaláta

Nyáron imádom az édes paradicsomot, a jó ízű paprikákat és szívesen elrágcsálom vacsorára is a házi sajtom mellé. Néha nem is eszek mást csak 2-3 paradicsom, egy nagy paprika, uborka felszeletelve és jó kis házi sajtom, amit mostanában minden hétvégén készítek.
Szeretem a salátát, de azért tudjuk, hogy ebédre önmagában igen kevéske, ezért arra gondoltam, hogy összedobok egy nagy adag tésztasalátát, amit kicsit felturbóztam még házi füstölt sonkával a párom kedvéért!





Görög tésztasaláta
Hozzávalók (2 személy részére):
250 g teljes kiőrlésű penne
jó sok piros és sárga koktél paradicsom
1/2 kápia paprika
1/2 fehér húsú paprika
1/2 zöld színű paprika
1 kis fej lilahagyma
100 g házi füstölt sonka
fekete olívabogyó
feta sajt

Dresszinghez:
4 ek. extraszűz olívaolaj
3 ek. fehérborecet
1 tk. akácméz
1/2 tk. dijoni mustár
pici só, bors
bazsalikom, oregánó
50 ml víz

Elkészítés:
A tésztát főzzük ki sós vízben, de vigyázzunk, hogy ne főzzük szét, csupán 10-12 perc elég.
Addig a zöldségeket és a dresszinget készítsük elő illetve a sonkát pirítsuk meg.
A paradicsomokat vágjuk ketté, a paprikákat kisebb kockákra, a lilahagymát félbe és szép vékonyra. Tegyük egy nagyobb tálba.
A füstölt sonkát kockázzuk apróra és kevés olíva olajon pirítsuk meg.
A dresszing alapanyagait tegyük egy kisebb tálkába és keverjük ki.
A főtt tésztát adjuk a zöldségekhez, locsoljuk meg dresszinggel, majd szedjük ki mélyebb tálkákba. Daraboljunk a tetejére fetasajtot, díszítsük olívával és szórjuk meg pirított sonkával.







1 megjegyzés:

  1. Köszönjük a receptet! Isteni finom, a lilahagymát véletlen kifelejtettem belőle. Pont ilyen ízre vágytunk a grillpartyra. :)
    Az adag amit írtál viszont szerintem nem teljesen jó, én kb másfélszeres adagot csináltam, és hatan nem bírtunk el vele, de még a felével sem. Szerintem ez a mennyiség egy négy fős családnak bőven elég önmagában.

    VálaszTörlés

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...