Koskacukor: Káposztával töltött lángos

2014. augusztus 13., szerda

Káposztával töltött lángos

Életem első lángosára feltettem a mércét, egyből töltöttel próbálkoztam bízva abban, hogy nem fogom elrontani. Nyaralás alatt Fonyódon rengeteg töltött lángos közül lehetett választani. (Káposztás, kapros-túrós, sonkás-sajtos, kolbászos, bolognais.... még rengetegféle volt, de már nem is emlékszem.) Párom akkor nagyon rákattant, egyből két félét is letesztelt. Régen szerettem a lángost, de mivel elszoktam a fehér liszttől és a zsírosabb ételektől, az utóbbi időben nem próbálkoztam vele. Természetesen itt most nem lehetett kihagyni. A káposztás nagyon szimpatikus volt és nem hiába, jó borsosan volt az igazi. És szuper volt, mert még nem is volt nagyon zsíros, úgyhogy meg kell dicsérjem őket.
Nah, most ezek után próbálkoztam meg én is, hátha nekem is sikerülhet ennyire finomra. Egy évben egyszer belefér. :) Fánkot sem készítek többször csak farsangkor. Mivel ezeket tényleg csak fehér lisztből érdemes készíteni, mert a többi szerintem jobban megszívja magát zsírral, ezért most ez tényleg nem egészséges. De nem mindegy? Ha már egy liter olajba tocsog? :)
Receptek után kutattam, de mindenhol máshogy írták, hogy biztosan ropogós legyen, ne legyen zsíros és nem igazán tudtam melyiket próbáljam ki. Ezért összeszedtem a számomra szimpatikus ötleteket és neki láttam.
Amikor elkezdtem sütni olyan szépek lettek, hogy örömömbe gyorsan szóltam a páromnak, hogy nézze meg, mert nem is gondoltam, hogy én tudok ilyet...
Miután kicsit kihűltek (na jó, a fotózás miatt), de nem baj, nem ülte meg a gyomrunkat legalább, a hideg joghurtos gyümölcs leves után megkóstoltuk.
Ésss.... Igen! Nem csak szép, de finom is! Ropogós és egyáltalán nem lett zsíros. Igaz én féllel jól laktam, de azért legyűrtem a másik felét is, pedig már csak a szemem kívánta.
Ajánlom mindenkinek, aki még nem sütött lángost! Nekem ez bevált és gyorsan fel is jegyzeteltem, ha legközelebb sütök, akkor ezt a receptet fogom használni.







Káposztával töltött lángos
Hozzávalók (6 nagy lángoshoz):
50 dkg fehér liszt
3 dkg élesztő
3 ek. tejföl
2 ek. olaj
2 kk. só
1 tk. cukor
1,5 dl langyos tej
1,5 dl víz

Párolt káposztához:
1 káposzta (kb. 1 kg)
2 ek. cukor
1,5 tk. só
frissen őrölt bors
4 ek. olaj
1 dl víz

Sütéshez:
1 liter olaj

Elkészítés:
Kezdjük a káposztával. A káposztát vágjuk félbe, a torzsájától szabadítsuk meg, majd szeljük vékonyra.
Olajat hevítsük fel egy mélyebb fazékba, adjuk hozzá a cukrot és karamellizáljuk meg. Tegyük rá a káposztát, forgassuk meg, majd öntsük fel vízzel. Sózzuk és borsozzuk ízlés szerint. Fedő alatt pároljuk puhára kb. 20-30 perc alatt. Amikor kész, tegyük hűvös helyre és hűtsük ki.
Közben készítsük el a lángos tésztáját.
Az élesztőt morzsoljuk bele a langyos tejbe, tegyük hozzá a cukrot és futtassuk fel.
A lisztet mérjük ki, adjuk hozzá a tejfölt, az olajat, a sót, a vizet és a felfuttatott élesztőt. Géppel vagy kézzel dagasszunk belőle lágyabb, hólyagos tésztát. Juttassunk be minél több levegőt. Olajozott tálba téve kelesszük 30-40 perc alatt duplájára. Nem szabad túlkeleszteni!
Borítsuk a megkelt tésztát olajozott felületre, majd késsel osszuk 6 egyenlő részre. Formázzunk belőle téglalapokat, legyen egészen tenyérnyi nagyságúak, de vigyázzunk ne szakadjon el és ne legyen nagyon vékony sem.
Mindegy közepébe tegyünk 2-3 evőkanál káposztát, balról jobbra hajtsuk rá a tésztát, majd nyomkodjuk jól össze a tésztát. Olajos kézzel dolgozzunk!
Egy mély edénybe öntsük bele az olajat és hevítsük fel. Most kell odafigyelni! Ha nem elég forró, akkor megszívja magát zsírral, ha pedig nagyon forró, akkor megég és nem sül át.
A lángost egyesével süssük, így biztosan oda tudunk figyelni rá. Tegyük bele egy lapát segítségével, ami szintén legyen olajos, így nem ragad rá a tészta és könnyen belecsúszik. Süssük az egyik oldalát addig, amíg a szélénél nem látszódik már, hogy szép színe van, majd fordítsuk meg.




3 megjegyzés:

  1. Huhh, ez nagyon ott van :) imádom a káposztás lángost, csak én is ritkán engedhetem meg magamnak/magunknak, de most nyelek nagyokat :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ezt én is szeretem, mert nem lesz nagyon olajos. Sajnos régen sokszor csalódtam, ami miatt ma már nem is eszem csak az otthon sültet. Ami 1 évben egyszer van. :)

      Törlés
    2. Ezt én is szeretem, mert nem lesz nagyon olajos. Sajnos régen sokszor csalódtam, ami miatt ma már nem is eszem csak az otthon sültet. Ami 1 évben egyszer van. :)

      Törlés

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...