Koskacukor: Őszibarack fagyi

2014. augusztus 8., péntek

Őszibarack fagyi

Hétvégi szalonna sütésre vittünk magunkkal egy kis házi fagyit, aminek nagy sikere volt ugyanis elég gyorsan elfogyott.
Egy kis előzményről...
Vihar készülődött Makó felé, de én még nem tudtam. Kipakoltam az erkélyre, a legszebb menta és citromfű leveleket leszedtem a fotózáshoz, szalvéta, terítő meg minden már készen állt. Kimentem a legutolsó pillanatban kikanalazni a fagyit, majd csak azt hallom, hogy a párom ordít. Nem értettem először mi történt...
Megkérdezte: Nem baj, hogy a vihar elvitte a berendezést? :) Neeee... A szép friss leveleim eltűntek és be kellett pakoljak, mert akkora szél lett, hogy a terítőt is elvitte volna. Megharagudtam! Nem igaz, erről a finom fagyiról nem fog fotó készülni? Fél óra múlva, mintha mi sem történt volna. Lecsendesedett a szél és újra kipakoltam, igaz kevesebb levelekkel, de a végén mégiscsak sikerült. :)
A szalonna sütést jól sikerült, bár egy picit ránk ijesztett az eső, mert elkezdett csöpögni, de ami a legjobban tetszett, a párom apukája akkor sem jött el a tűz mellől, kitartóan sütötte a szalonnát és ette a finom zsíros kenyeret. Természetesen mi is később visszavonultunk és jót beszélgettünk.
Ez a nyár már csak ilyen marad.







Őszibarack fagyi
Hozzávalók:
Fagyi alaphoz:
5 dl 20%-os tejszín
3 tojás sárgája
8 dkg cukor
1 tk. vanília kivonat

Őszibarack püréhez:
4 nagy őszibarack
1 ek. cukor
1 ek. citromlé

Továbbá:
30 dkg görög joghurt

Elkészítés:
A tojások sárgáját keverjük ki a cukorral és adjuk hozzá a vanília kivonatot. A tejszínt forraljuk fel, majd vegyük le teljesen a lángot. Merjünk ki belőle egy evőkanállal és adjuk a tojásos keverékhez, így nem lesz nagy a hőmérséklet változás, miután visszaöntjük a tejszínhez. Keverjük simára és öntsük az egészet vissza, majd addig keverjük, amíg be nem sűrűsödik. Vigyázzunk, hogy ne forraljuk újra fel. Kb. 80%-ig melegítsük. Miután kihűlt, tegyük hűtőbe egy éjszakára.
Az őszibarackot hámozzuk meg és vágjuk apró kockára. Főzzük fel a cukorral és a citromlével, majd villával törjük át, de hagyjunk benne nagyobb darabokat.
Másnap a fagyi alapot verjük fel habverővel vagy géppel, adjuk hozzá a joghurtot és tegyük fagyigépbe az utasításnak megfelelően 30 percre. Egy nagyobb tálba, amit azután mélyhűtőbe tudunk tenni öntsük át, a tetejére kanalazzuk az őszibarackpürét és óvatosan keverjük össze. Pár óra tegyük fagyasztóba.
Isteni krémes marad!




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...