Koskacukor: "Beledobálós szilvás lepény" - Blogkóstoló 18.

2014. szeptember 12., péntek

"Beledobálós szilvás lepény" - Blogkóstoló 18.

Kicsit későn érkezek a blogkóstolós recepttel, de egyszerűen annyi finomságot láttam Zsuzsa bejegyzései között, hogy egyszerűen nem tudtam választani. Többet is kinéztem, ami őszies jellegű volt, szívem szerint mindet végig kóstolnám. Viszont kimondottan olyat szerettem volna választani Teller-cake blogról, ami valahogy kötődik Zsuzsához és nem valaki más által közzétett recept közül sütötte meg. Így esett a választás erre a bedobálós lepényre, amit nála két változatban is láthatunk. 
Egyik a cseresznyés, túrós, a másik pedig a kakaós kevert, szederrel-eperrel és étcsokival. Mivel elég nehéz ezek közül bármelyik gyümölcsöt most beszerezni, ezért kicseréltem szilvára, amit dióval párosítottam. Annyit változtattam még rajta, mivel mi nem eszünk tisztán fehér liszttel készült sütiket, ezért egy picit egészségesebbé varázsoltam, de maradtam amúgy a recept mellett és nagyon finom lett.
Köszönöm szépen a receptet Zsuzsa és nem felejtettem ám el azt sem, hogy rengeteg torta van nálad. Ha torta receptre lesz szükségem feltétlen benézek hozzád!






Beledobálós szilvás lepény
Hozzávalók (22x35 cm tepsihez):
10 dkg vaj
15 dkg cukor
20 dkg teljes kiőrlésű tönköly búzaliszt
10 dkg zabliszt
1 csomag sütőpor
3 tojás
2,5 dl tej
40 dkg szilva
2 marék dió

Elkészítés:
A vajat a cukorral keverjük habosra, majd adjuk hozzá egyesével a tojásokat.
A liszteket mérjük ki egy tálba, adjuk hozzá a sütőport és keverjük el benne.
Tegyük a lisztes keveréket a felhabosított tojásos vajhoz, majd lassú fokozaton keverjük robotgéppel úgy, hogy folyamatosan öntjük hozzá a tejet. Így szép sima lesz a tészta és tuti nem lesz csomós. :)
Sütőpapírral kibélelt tepsibe simítjuk a tésztát. Félbevágott szilvával kirakjuk a tetejét, megszórjuk durvára felaprított dióval.
Előmelegített 180°C-on kb. 20 percig sütjük. Végezzünk tűpróbát!





2 megjegyzés:

  1. Csodás lehetett szilvával, örülök, hogy egy ilyen személyes receptet választottál! :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én is örülök, hogy téged sorsoltak, mert rengeteg szép tortát nézhettem meg Nálad! :)

      Törlés

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...