Koskacukor: Chocolate Scone

2014. szeptember 10., szerda

Chocolate Scone

Ismét reggelire próbáltam valami újat készíteni és valami édesre vágytam, így jutott az eszembe, hogy valójában Scone-t már egyszer készítettem korábban és nagyon ízlett nekünk, de valahogy elfelejtődött. Egyik nap böngésztem a netet és erre a csodára bukkantam.
Jó kis recept és isteni finom lett, főleg melegen reggel kisülve a legfinomabb. Előző este elkészítettem, kiszaggattam és másnap reggel forró sütőbe kisütöttem. Így gyorsan kész volt a reggeli és forrón nyammogtuk el mézes tejjel.







Chocolate Scone
Hozzávalók (18 db):
150 g teljes kiőrlésű tönköly búzaliszt
150 g zabliszt
40 g fehérliszt
1/2 kávéskanál só
1 teáskanál sütőpor
100 g vaj
30 g nyírfacukor
1 tojás
150 ml tej
60 g étcsokoládé pasztilla (70%-os kakaótartalmú)

Tetejére:
tojás
nádcukor


Elkészítés:
A liszteket mérjük ki egy tálba, keverjük el a sóval, cukorral és a sütőporral, majd adjuk hozzá a felkockázott hideg vajat és jól morzsoljuk össze. A tojást verjük fel külön egy kis tálba és annyit adjunk hozzá, hogy egy kevés maradjon belőle a pogácsák tetejére.
Tegyük hozzá a felvert tojást és a csokoládé pasztillát, majd folyamatosan a tejet és gyúrjunk belőle ragacsos, kicsit lágy tésztát.
Lisztezett felületen nyújtsuk ki kb. 2,5 cm vastagra és 4 cm átmérőjű pogácsa szaggatóval szaggassuk ki.
Helyezzük sütőpapírra, kenjük meg a tetejét a kimaradt tojással, majd szórjuk meg nádcukorral.
Előmelegített 200°C-on süssük kb. 16-18 percig illetve amíg aranybarna nem lesz a teteje.







Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...