Koskacukor: Marhahúsos tortilla, citromos-mentás joghurt öntettel

2014. szeptember 14., vasárnap

Marhahúsos tortilla, citromos-mentás joghurt öntettel

Hétvégén szuper vacsit készítettem, ami egy kisebb hadseregnek elég lett volna, így kétszer ettünk belőle, de nem bánta egyikünk sem.
A múltkorában hús sütésen voltunk, ahová istenien fűszerezett húspogácsákat vittünk magunkkal és annyira ízlett, hogy ismét el kellett készítenem. Tökéletesen passzol a citromos-mentás joghurt öntettel.
Tortilla lapot mindig magunknak készítem, bolti kizárva. Sokszor próbálkoztam már vele, kisebb-nagyobb sikerrel de mindig vigyáznom kell arra, nehogy eltörjön. Gondolkodtam, hogy mi lehet ennek az oka? Letakartam én, hogy a gőztől puha maradjon, de nem sokat használt. Jó azért fel lehetett tekerni, de nagyon óvatosan. Tudom a tönköly liszt se segít rajta, de fehér liszttel nem sütök.
Nah kitaláltam, hogy mi is az ami esetleg kiszáríthatja, amitől törik. Sütőpor....
Ésss igen! Most nem tettem bele. Gyönyörű, pöttyös lett a tészta, rövid idő alatt mind a két oldala gyorsan átsült, egymásra pakoltam és letakartam. Még másnap is lehetett hajtogatni. :)








Marhahúsos tortilla, citromos-mentás joghurt öntettel
Hozzávalók (6 tortilla adaghoz):
Tortilla lapokhoz (6db):
30 dkg teljes kiőrlésű tönköly búzaliszt
kb. 1,5 dl víz 
pici só
2 evőkanál extra szűz olívaolaj

Marhahúsos golyókhoz:
25 dkg darált sertéshús
25 dkg darált marhahús
3 evőkanál friss petrezselyem
5-6 szárított paradicsom
5-6 szem szegfűbors
1 teáskanál római kömény
1 teáskanál koriander
1/2 reszelt vöröshagyma
2-3 szárított chili
só,bors

Citromos-mentás joghurt öntethez:
20 dkg görög joghurt
2-3 evőkanál frissen facsart citromlé
2 evőkanál friss mentalevél
cayenne bors


Továbbá:
1 zacskó ruccola
kápia paprika
paradicsom
cheeddar sajt

Elkészítés:
A tortilla hozzávalóiból gyúrjunk rugalmas közepes lágy tésztát. Robotgéppel kb. 5-6 percig. Fóliába csomagolva pihentessük legalább 1 órán keresztül. Addig elkészíthetjük a húsgolyókat.
A szegfűborsot, római köményt, koriandert, pár szem fekete borsot és a chilit mozsárba tesszük és porrá zúzzuk. Hozzáadjuk a kétféle húshoz. A szárított paradicsomot és a petrezselymet feldaraboljuk apróra, a vöröshagymát lereszeljük és a levét kinyomkodjuk. Ezeket is a húshoz adjuk, ízlés szerint sózzuk. Kisebb golyókat formálunk belőle és kevés olívaolajon megsütjük minden oldalát.
A joghurtos öntethez a mentaleveleket nagyon apróra daraboljuk, elkeverjük a joghurttal és citromlével, sóval és cayenne borssal ízesítjük.
Visszatérünk a tortilla lapokhoz. Lemérjük és elosztjuk 6 egyenlő részre. Picit átgyúrjuk lisztezett felületen és kerekre formázzuk. Egyenként kinyújtjuk jó vékonyra és forró palacsinta sütőben megsütjük mind a két oldalát. Vigyázzunk mert gyorsan sül és ne égessük meg, ne szárítsuk. Miután megfordítjuk a másik oldalának már tényleg csak pár pillanat kell. Tegyük egy nagy tányérra és takarjuk le konyharuhával.
Egyesével alufóliára pakoljuk, ráterítünk egy marék ruccolát, megszórjuk zöldségekkel, elosztjuk a húsgolyókat és az elkészített öntettel meglocsoljuk.






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...