Koskacukor: Őszi tepsis csirkecombok

2014. szeptember 11., csütörtök

Őszi tepsis csirkecombok

Az idén elég hamar beköszöntött az ősz, bár szerintem nem ért senkit váratlanul, mert igazi nyár sem volt. Olyan gyorsan eltelt, hogy szinte észre sem vettem. Csak arra eszméltem fel, hogy ismét eltelt úgy ez az évszak, hogy nem sikerült mindent megvalósítanom amit szerettem volna. A nyári pihenés és felüdülés a nyaralással kimerült. Szerettem volna egy kicsit többet a természetben tölteni, kirándulni, valamerre egy picit túrázni, de sajnos most nem így alakult. Nah, de sebaj, majd tavasszal. Igazából minden évszakot szeretek, mert mindenben van valami szép. A tavasz és az ősz színei, nyáron a nyaralás, a hosszú nappal, télen pedig nekem az illatok, a narancs, a fahéj és szeretek bebújni a takaró alá egy bögre forró csokival. Illetve nem utolsó sorban a karácsony, a szeretet ünnepe. De nem megyek ennyire előre.
Most elkészítettem az egyik kedvenc tepsis csirkecombomat, amit mindig variálok valamivel, egyben megsütöm és egyszerűen isteni lesz. Jah, és nem kell vele túl sokat foglalkozni. :)






Őszi tepsis csirkecombok
Hozzávalók (4-6 személyre):
12 db csirke felső comb 
4-5 szem burgonya
4 sárgarépa
2 nagy alma
10 szem szilva
1 szál póréhagyma
só, bors
tárkony
rozmaring
kakukkfű
1,5-2 dl száraz fehérbor

Elkészítés:
A csirkecombokról vegyük le a bőrt és sózzuk, borsozzuk.
A burgonyát és a répát pucoljuk meg, majd vágjuk négybe. Az almát vágjuk 8 cikkre, távolítsuk el a magházat, ma szilvát ketté és magozzuk ki, a póréhagymát pedig karikázzuk fel.
Vegyünk elő egy nagyobb jénait, az aljára terítsük el vegyesen a zöldségeket és a gyümölcsöket, terítsük be hagymával, majd a csirkecombokat helyezzük el a tetején. Szórjuk meg a zöld fűszerek keverékével, majd öntsük alá a bort.
Fólia alatt 200°C-on süssük addig, amíg a combok teljesen meg nem puhulnak, majd fólia nélkül további 10 percig úgy, hogy locsoljuk meg a saját szaftjával. Vigyázzunk, hogy ne szárítsuk ki, ilyenkor már nem kell sokáig sütni, csak éppen, hogy színt kapjon.

(Variálhatjuk sütőtökkel, céklával, édes burgonyával, körtével, fügével, szőlővel.)





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...